[Pardus-kullanicilari] Konsole gitmeden masa�¼st�¼nden bir komut dosyas�± �§al�±��t�±rmak

Isbaran Akcayir isbaran at gmail.com
3 Þub 2008 Paz 17:01:35 EET

Fehmi YAZICI wrote On 03-02-2008 15:59:
> [...]
>
> Arkadaþlarýn bu konu ile ilgili tavsiyelerine uygun olarak bu dosyaya (/usr/sbin/adsl) masaüstünde kýsayol (uygulamaya baðlantý) oluþturdum ve geliþmiþ seçeneklerden  farklý kullanýcý ile çalýþtýr da kullanýcý adý yerine root girerek oluþturduðum kýsayola týklayýnca terminal açýlýyor ve sadece root þifresini soruyor. Þifreyi girince baðlanýyor. Yani olayý tek bir þifreye kadar indirgemiþ durumdayým. Tek çözülmesi gereken týklayýnca þifre istemeden internete baðlanabilmek.

bu baþlýkta okuduklarýmdan ne yapmak istediðinizi gerçekten anlayamadým.

konsol açmak istemiyorsanýz yapabileceðiniz en mantýklý þey sudo yerine
kdesu kullanmak, böylece parola soran bir kutu açýlýr. ama bu
önerilmiþti, böyle olmasýný istemiyorsunuz..

init scriptlerinin içine bunu ekleseniz de bilgisayar açýldýðýnda direk
çalýþtýrýlsa diyeceðim ama sadece týklandýðýnda çalýþsýn, baþlangýçta
çalýþmasýn diyorsunuz galiba (yine)

bunlar dýþýnda "týklayayým çalýþsýn" olayý servisi çomara kaydedip
çalýþtýrmak için de ufak bir program yazmakla halledilebilir, ama parola
girmek yerine neden böyle bir zahmete katlanasanýz ki?

þimdi bu sorunun cevabý olarak programý kendinizin kullanmayacaðý
baþkasýna da root parolasýný vermek istemediðiniz durumu geliyor. böyle
durumlar için de sudo kullanýyoruz iþte :)

bu arada "chmod 777 ile root haklarý verdim" cümlesi epey garip olmuþ.
bu komutla bu dosyanýn herkesçe okunabilir/yazýlabilir/çalýþtýrýlabilir
olduðunu söylüyorsunuz, yani herkese tam yetki veriyorsunuz.

> Tekrar teþekkür ederim.
>
> Fehmi YAZICI

iyi günler

iþbaran