[Pardus-kullanicilari] Konsole gitmeden masa��¼st��¼nden bir komut dosyas��± ��§al��±���t��±rmak

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
3 Þub 2008 Paz 17:31:41 EET

Aslına bakarsanız sorumun cevabını almış durumdayım.

Root yetkisi ile çalışan bir komut veya program başkası tarafından çalıştırılamaz (root şifresi bilinmiyorsa).

chmod 777 komutunu acaba bununla olabilir mi diye kullandım.

Diğer konuları zaten doğru anlamışsınız.

Aslında bir şifre ile internete bağlanmak tabiki sorun değil. Aslına bakarsanız linux sisteminde güvenliğin bu derecede öne çıkması çok hoşuma gidiyor.

Tüm kafa yoran arkadaşlara  teşekkürler.

Fehmi YAZICI

Isbaran Akcayir <isbaran at gmail.com> wrote: Fehmi YAZICI wrote On 03-02-2008 15:59:
> [...]
>
> Arkadaþlarýn bu konu ile ilgili tavsiyelerine uygun olarak bu dosyaya (/usr/sbin/adsl) masaüstünde kýsayol (uygulamaya baðlantý) oluþturdum ve geliþmiþ seçeneklerden  farklý kullanýcý ile çalýþtýr da kullanýcý adý yerine root girerek oluþturduðum kýsayola týklayýnca terminal açýlýyor ve sadece root þifresini soruyor. Þifreyi girince baðlanýyor. Yani olayý tek bir þifreye kadar indirgemiþ durumdayým. Tek çözülmesi gereken týklayýnca þifre istemeden internete baðlanabilmek.

bu başlıkta okuduklarımdan ne yapmak istediğinizi gerçekten anlayamadım.

konsol açmak istemiyorsanız yapabileceğiniz en mantıklı şey sudo yerine
kdesu kullanmak, böylece parola soran bir kutu açılır. ama bu
önerilmişti, böyle olmasını istemiyorsunuz..

init scriptlerinin içine bunu ekleseniz de bilgisayar açıldığında direk
çalıştırılsa diyeceğim ama sadece tıklandığında çalışsın, başlangıçta
çalışmasın diyorsunuz galiba (yine)

bunlar dışında "tıklayayım çalışsın" olayı servisi çomara kaydedip
çalıştırmak için de ufak bir program yazmakla halledilebilir, ama parola
girmek yerine neden böyle bir zahmete katlanasanız ki?

şimdi bu sorunun cevabı olarak programı kendinizin kullanmayacağı
başkasına da root parolasını vermek istemediğiniz durumu geliyor. böyle
durumlar için de sudo kullanıyoruz işte :)

bu arada "chmod 777 ile root hakları verdim" cümlesi epey garip olmuş.
bu komutla bu dosyanın herkesçe okunabilir/yazılabilir/çalıştırılabilir
olduğunu söylüyorsunuz, yani herkese tam yetki veriyorsunuz.

> Tekrar teþekkür ederim.
>
> Fehmi YAZICI

iyi günler

iÅŸbaran