[Pardus-kullanicilari] Konsole gitmeden masa�¼st�¼nden bir komut dosyas�± �§al�±��t�±rmak

Fehmi YAZICI yazicifehmi at yahoo.com
3 Þub 2008 Paz 15:59:52 EET

Cevabýnýz için teþekkür ederim.

"Setuid" komutunu araþtýrdým ama güvenlikten dolayý pek tavsiye edilen bir komut gelmedi bana. Benim durumumda güvenlikle ilgili sorun olmayabilir ama bunun baþka bir yolu olsa gerek. Sorun þu;

Usb modem'in ýþýðý söndükten ve terminalden root olduktan sonra
"br2684ctl -c 0 -b -a 8.35 ; adsl-start"
komutunu vererek internete baðlanýyorum. Ben de bu komutu içeren
bir metin dosyasýný (adsl adýnda) /usr/sbin içersine kaydettim ve
"chmod 777 adsl" ile root haklarý verdim. Bu dosyayý terminalden
root olduktan sonra "adsl" yazarak çalýþtýrabiliyorum ve internete baðlanýyorum. Ayný dosyayý masaüstünden (root olmadan) çalýþtýramaz mýyým. Linux konusunda uzman arkadaþlardan ricam bu. Bu olur mu olmaz mý?. Yani root olarak çalýþmasý gereken bir dosya veya komutu ev dizininden çalýþtýrabilir miyiz (þifre girmeden)?

Arkadaþlarýn bu konu ile ilgili tavsiyelerine uygun olarak bu dosyaya (/usr/sbin/adsl) masaüstünde kýsayol (uygulamaya baðlantý) oluþturdum ve geliþmiþ seçeneklerden  farklý kullanýcý ile çalýþtýr da kullanýcý adý yerine root girerek oluþturduðum kýsayola týklayýnca terminal açýlýyor ve sadece root þifresini soruyor. Þifreyi girince baðlanýyor. Yani olayý tek bir þifreye kadar indirgemiþ durumdayým. Tek çözülmesi gereken týklayýnca þifre istemeden internete baðlanabilmek.

Tekrar teþekkür ederim.

Fehmi YAZICI

Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com> wrote: Selam Fehmi Bey,

setuid komutu aradiginiz sey olabilir. Setuid olarak isaretlenmis calisabilir programlar, ait oldugu kullanicinin haklariyla calisirlar. Yani ornegin sahibi root olan bir programi (sizin adsl'e baglanan program gibi), normal bir user olarak sifre sorulmaksizin calistirabilirsiniz.

Yalniz shell script'lerde bu ise yaramayabiliyor guvenlik acisindan sistem yasaklayabiliyor, pardus'ta durum ne bilmiyorum. Yine de, sizin script normal kullanici olarak calisir, ama onun calistirdigi programlara (adsl-setup falansa), setuid yapabilirsiniz.

DAha fazla bilgi icin (ingilizce):
http://en.wikipedia.org/wiki/Setuid
ya da google

Selamlar,

Emre

2008/2/2 Fehmi YAZICI <yazicifehmi at yahoo.com>:
 amacým masaüstünde bir dosyaya týklayýp doðrudan (þifre girmeden)
adsl yi internete baðlayabilmek. local.start kullanýlýþlý deðil (sleep komutu ile). Konsol ev kullanýcýlarýna itici geliyor.

Gungor Erseymen <gelurine at gmail.com> wrote:  2008/2/1 Fehmi YAZICI :
> /usr/sbin içersine komut bulunan bir metin dosyasý ekledim ve root izni
> verdim. Bunu konsoden root olup çalýþrabiliyorum. Ayný dosyayý masaüstünden
> çalýþtýrmam için ne yapmalýyým.

Bir kýsa yol oluþturup, çalýþtýrýlacak komutu kdesu programýna
parametre olarak vermeniz yeterli olmalý.

--
Gungor Erseymen

Emre Erenoglu
Pardus-kullanicilari e-posta listesi