[Pardus-kullanicilari] MEB - Sadece IE ile calisan Siteye Yorum Ekleyin Lutfen

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
11 Ara 2008 Per 14:52:02 EET

Merhaba,

2008/12/11 CortexMed <corlinux at gmail.com>

> Mehmet
>
> Evet, geleneksel yurduminsanı yine bilgi sahibi olmadan fikir sahibi
> olmus, daragaçları kurmuş asmış kesmiş gürlemiş.. Bir linuxcu olarak ,
> çocuklarımın okulunda ( www.sariyeranafartalar.com ) beta testleri
> yapıldığı için çok iyi  bildigim bu projeye defalarca çeşitli
> distrolardan girdim. ( 10 'un üzerinde ) şu anda slax ile giriyorum.
> Çıkan sorunların hiçbirisi linuxa özgü değil.
> yazılımın ve server in hataları.. Haa,  server msIIS ama bunun sebebi,
> web2 kodlarının INTEL'in sagladığı sunucular üzerinde olması..

Bekir Bey, yanitinizi okudum, yazdiklarinizin yarisini anlamli yari anlamsiz
buldum. Uslubunuz da bazi yerlerde cok guzel, bazi yerlerde ise gerekli
olmadigi halde saldiri icerdigini dusunyorum.

Oncelikle, siz de ayni sekilde davranmis, yazdiklarinizla yaptiklariniz
arasinda celiski yaratmissiniz. Bu notu yazan benim ya da blog'da girdi
yapan kisiyi taniyor musunuz, ne yaptigimiz, ozgur yazilim ve cozumler
topluluklarina ne faydamiz (veya zararimiz) oldugu hakkinda fikriniz var mi
da bunlari yazabiliyorsunuz? Ilginc...

Gecenin bir vakti, yayinda olan bir siteye bizzat girdim, Firefox ile actim
olmadi, Opera ile actim olmadi, Konqueror ile actim olmadi, bir linux
gonullusu olarak elimin altinda Windows da olmadigindan IE ile deneyememis
ve biraz da sinirle bu mesaji yazmistim.

Egitim isinin altindan dolarlar cikinca nedense sinirleniyorum.

Site yayina verilmis, madem yeni gelistirilen bir proje, en azindan siteyi
bu sekilde yayina sokmasalarmis, 1 gun daha bekleyip duzeltip oyle
soksalarmis, belki de bu mesaj trafigine gerek olmazmis.

Gordugum kadari ile su anda Windows uzerindeki IE ve Firefox ile siteye
girilebiliyor, emegi gecenleri tebrik ederim, yine de M$ urunleri ile
gelistirildigi icin bir burukluk duymuyor degilim.

Laf uretmek yerine, iş üretmek isteyen olursa,
> FOSS social network uygulamalarının ( Orkut, Google open face vs. )
> EGITIM amaclı surumunu gerçekleştirmek isteyenlerle çalışmaktan zevk
> alırım.

Is uretmeye gelince, emin olun, hepimiz elimizden geldigince acik kaynak ve
ozgur yazilim
dunyasini gelistirmeye calisiyoruz, supheniz olmasin. Herhalde listedikler
de ayni fikirdedir.

Hadi mesela, dijital tahtaların pardus driverlarını yazmakla
> başlayalım isterseniz..
> Öyle makbule geçer ki..
> Öğretmenlerimiz de, pardusun usb tablet ve wireless modem
> yapılandırmasında zorlanıyorlar.

Guzel olurdu, dijital tahtalardan anlayan arkadaslar varsa mutlaka yardimci
olacaklardir. Ancak bu dijital tahtalarin nereden alindigi, alinirken
sartnamenin icine "linux'ta calisan surucusu olmalidir" maddesinin eklenip
eklenmedigini de incelemek gerekir. Bu destegi ureticiden beklemek, vermeyen
ureticiden de mal almamak gerekir.

> Pardus'un flash-disk bootable surumunu defalarca istememizin sebebi
> de, okul demirbasina kayitli notebooklara mudahale etmelerinden
> korkmaları, live cd lerde ise yazdıklarını - deneme yaptıkları
> dosyaları kullanamamaları..
>
> Ekip bunu yapamazsa, --vakit bulamazsa-- bari core-pardus surumu
> hazirlayarak ekosistemdeki lere kolaylık saglasa.. Ekibin Pardusman
> taslağın'dan çok daha iyisini yapabileceğine güveniyorum. Ustelik
> zilyon distro da kendin-pişir-kendin-ye araçları var..

Gelistiricilerin de kaynaklari sinirli. Az once yukarida "elini tasin altina
sokmak"tan bahsediyordunuz.

> Özellikle eğitim sisteminde yapılacak çok şey var.
> Lütfen enerjinizi çenenizde sarfetmeyin.

Guzel yazmissiniz, tamamen katiliyorum. Tabii bazen yazdiklarimizi arkamiza
yaslanip tekrar okumamiz gerekiyor ki ne yazdigimizi iyi anlayalim.
--
Emre