[Pardus-kullanicilari] Sayýn Erkan Tekman'ýn Distrowatch Hamlesi

Ahmet AYGÜN ahmet at pardusman.org
6 Aðu 2008 Çar 00:38:01 EEST

Fırat Bey,

On Wednesday 06 August 2008 00:23:47 Firat Ozgul wrote:
> Bir defa yazdığınız mesajda en basitinden bir "yaklaşım hatası" var.
> Pardus'un kullanıcısına verdiklerini lütuf olarak algılıyorsunuz, ya da
> yazdığınız mesajdan öyle algıladığınız gibi bir izlenim ediniliyor. Elbette
> Pardus'ta eleştirdiğimiz şeylerin yanısıra, ondan çok daha fazla olarak,
> sevdiğimiz, beğendiğimiz, takdir ettiğimiz yönler var. Yoksa Pardus'u
> kullanmaz, kullandırmak için de çabalamazdık.
Lütuf olarak algılamıyorum, sadece elinizde bu kadar samimi davranan
geliştiriciler varken kıymetini bilin, suiistimal etmeyin diyorum. Herhangi
bir dağıtımda olduğu gibi geliştiriciler kullanıcıyı fazla dikkate almasalar,
sadece katkı veren kullanıcının fikirlerine değer verseler, bazılarınızın
aklındaki Pardus geliştiricisi profili gibi burunları havada olsa böyle
polemiklere girilmezdi.

> Öncelikle zihninizde neyin "doğru" olduğunu belirlemenizi beklerim. Sonra
> şu adresteki Debian Toplumsal Sözleşmesi'ni okumanızı:
Size "siz giderken..." demek isterdim ama anlamayacağınızı tahmin ederek
söylemiyorum. Ayrıca "doğru" gibi göreceli kavramlara dayanarak
tartışamazsınız, mantıksız ;)

> Yanlış anlamayın, benim amacım Debian ile Pardus'u kıyaslamak değil. Siz
> kıyasladığınız için yukarıdaki belgeleri verdim.
Ben o e-postada size "herhangi bir dağıtım" deyip isim vermeseydim Mehmetix
dağıtımında dediklerimi uygulayıp gelirdiniz. Bu bir kıyaslama
değil, "dünyada işler böyle yürüyor"un şekillendirilmişi. Ayrıca orada Suse
ve Redhat ismi de geçiyor, nerede onlardan türetilen dağıtımlar?

> "İsimler"e ilişkin birkaç tane de ilginç örnek paylaşayım:
> Google'da "Ubuntu" kelimesinin başına alfabeden istediğiniz bir harfi
> koyarak arama yapın. Mesela, "jubuntu", "zubuntu", fubuntu", "lubuntu",
> vb...
Canonical'ın tutumlarını bir inceleyin bence ;)