[Pardus-kullanicilari] Sayın Erkan Tekman'ın Distrowatch Hamlesi

Firat Ozgul ozgulfirat at gmail.com
6 Ağu 2008 Çar 00:23:47 EEST

Ahmet Bey,

Bir defa yazdığınız mesajda en basitinden bir "yaklaşım hatası" var.
Pardus'un kullanıcısına verdiklerini lütuf olarak algılıyorsunuz, ya da
yazdığınız mesajdan öyle algıladığınız gibi bir izlenim ediniliyor. Elbette
Pardus'ta eleştirdiğimiz şeylerin yanısıra, ondan çok daha fazla olarak,
sevdiğimiz, beğendiğimiz, takdir ettiğimiz yönler var. Yoksa Pardus'u
kullanmaz, kullandırmak için de çabalamazdık.

Öncelikle zihninizde neyin "doğru" olduğunu belirlemenizi beklerim. Sonra şu
adresteki Debian Toplumsal Sözleşmesi'ni okumanızı:

http://www.debian.org/social_contract

Bu belgenin eski bir sürümünün Türkçesi şurada var:

http://edergi.linux.org.tr/?~p=dergi&action=show&which=88

Yanlış anlamayın, benim amacım Debian ile Pardus'u kıyaslamak değil. Siz
kıyasladığınız için yukarıdaki belgeleri verdim.

"İsimler"e ilişkin birkaç tane de ilginç örnek paylaşayım:

Google'da "Ubuntu" kelimesinin başına alfabeden istediğiniz bir harfi
koyarak arama yapın. Mesela, "jubuntu", "zubuntu", fubuntu", "lubuntu",
vb...

Sonra şu sayfaya bakın:

http://homedecor.cafepress.com/item/debian-lesbian-store-keepsake-oval/31567089

Oradaki logo size neyi hatırlatıyor?