[Pardus-kullanicilari] Sayýn Erkan Tekman'ýn Distrowatch Hamlesi

Ahmet AYGÜN ahmet at pardusman.org
5 Aðu 2008 Sal 23:46:51 EEST

On Tuesday 05 August 2008 23:30:20 yunus emre yilmaz wrote:
> benim anlayamadığım bir kaç şey var.
Önce neden anlayamadığınızı ya da anlamak istemediğinizi söyleyeyim.

Anlayamıyorsunuz çünkü ilk defa Türkiye'de bir dağıtım projesi bu denli güzel
işler çıkararak bu kadar yaygınlaştı. Doğal olarak kullanıcılarında da
katkıcılarında da neyin nasıl yapılacağını bilmeme durumu mevcut. Bu kötü bir
şey değil, çok da normal.

Anlamak istemiyorsunuz, çünkü size göre "Pardus" ismi oldukça jenerik bir isim
ve istediğiniz her yerde kullanabileceğinize inanıyorsunuz. Oysa
bir "marka"yı öyle istediğiniz her yerde kullanamazsınız.

> Pardus, geliştiricileri ve bunların yanında gönüllüleri,
> katkıcıları,kullanıcıları içine alan özgür bir topluluk projesi midir?
> yoksa, sadece "resmi" karar verme mekanizmasında yer alan kişilere -kısaca
> belirli bir zümreye ait bir proje midir?
>
> Pardus kullanıcıları derneği (PKD) ismine itiraz etmekle,
> "pardus-linux.org" veya "pardus-destek.com" veya, "pardus-hede.com" alan
> adlarına, "pardus bizim adımıza tescilldir, orda 2 dakika durun! kapatın
> siteleri yoksa biz hukuksal yollarla kapatacağız" diye itiraz etmek
> arasındaki fark nedir?
Bu sorularınıza gelince, Allah aşkına böyle düşünen herkes aşağıdakileri
yapmayı bir denesin ya:

- Debian/Redhat/SuSe paketi ve/veya paket deposu oluşturun ve bunu o dağıtımın
geliÅŸtiricilerine haber verin.

- Debian/Redhat/SuSe'de karşılaştığınız bir sorunu geliştiricilerine e-posta
atarak sorun.

- Debian/Redhat/SuSe geliştiricileriyle geliştirici toplantılarına katılın,
aldıkları kararlarda payınız olsun.

- Debian/Redhat/SuSe isimlerini kullanarak Cedega'yı paylaştığınız bir site
açın, olur da dağıtımın avukatları yerine geliştiricileri sizi muhatap
alırsa, onlarla tartışın.