[Pardus-kullanicilari] Irc logları (Loglar tutulsunmu, tutulmasınmı , neden olsun neden olmasın ) tartışması

selim ok selimok at gmail.com
5 Ağu 2008 Sal 13:03:31 EEST

05 Ağustos 2008 Salı 00:27 tarihinde Ahmet AYGÜN <ahmet at pardusman.org>yazdı:

> Bu iyi bir şey değildir :( İyi olan o 5 kişinin çözümünü belgeleyip onlarla
> aynı sorunu yaşaması *muhtemel* 995 kişiye sunmak çok daha etkili
> olacaktır.
> Ve inanın ki bu belgeleme işi bir çok konuda o 5 kişinin aramaya ayırdığı
> vakit kadar tutmayacak. İnsanlar tasnif edilmiş bilgiye daha hızlı
> ulaşacaklar.

Sorun; o belgeleri kim yazacak? Teşvik etmek güzel ama, teşvik bu şekilde
olmaz. :) O 5 kişinin içinde olduğumu varsayalım,ben kendi adıma belirli
sebeplerden dolayı wikiye yazamıyorum çözümü, diğer 4 kişi de benzer
durumda. Fena mı olur birileri öyle yada böyle irc kayıtlarından çözüm
bulsa.

> Özellikle bazı spesifik sorunlar olduğunda bunların çözümlerini wikilerde
> filan bulmak imkansız oluyor.

> Bundan bahsediyorum zaten, kimse wikiye belge yazmazsa çözüm de olmaz doğal
> olarak ;) Bir donanım veritabanımız olana kadar elimizdeki en etkili yol
> donanımların kurulum ve kullanımlarını wiki üzerinde belgeleyip paylaşmak.

İnan bana bazı sorunları 2-3 yıllık kullanıcı olarak nasıl kağıda dökerim
ben bile bilmiyorum. Yeni kullanıcılar nasıl yapsın bunu? Wiki dolsun
taşsın,gerçek bir ansiklopedi olsun isteriz tabiiki. Ama yukarıda da
söylediğim gibi irc kayıtlarını tutmamak bu konuda bir teşvik olamaz.

Şahsi kanaatim eğer bir götürüsü zorluğu fazla işkencesi yoksa, irc
kayıtları tutulsun, e-posta listelerinde oldugu gibi yayınlansın.

İyi çalışmalar,
Selim

--
One more step for freedom: http://www.pardus.org.tr/eng/