[Pardus-kullanicilari] Pisi Paketi Yapmak

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
21 Eyl 2007 Cum 14:24:11 EEST

Fri, 21 Sep 2007 14:04:25 +0300, "Armut Armut" <armuting at gmail.com> :

> Böylece pisi, programı hatasız kurduktan sonra bu sanal klasörden
> <Path... tagı ile belirtilen yerdeki ve özellikteki dosyaları
> sistemdeki gerçek yerlerine taşıyor.
Aslinda tam olarak degil. Path etiketi ile belirtilen yerdeki ve
ozellikteki dosyalari paketin icine katiyor. Geri kalan dizinlerdekiler
(eger varsa) pakete dahil edilmiyor.

Bu sekilde belirtmenin (benim bildigim) iki artisi var. Birincisi,
dilerseniz pakete dahil etmek istemedikleriniz dizinleri oraya
yazmayabilirsiniz. Ikincisi, burada belirttiginiz tiplere gore sistemde
ne nerede belirlenebiliyor. Buna gore ozel islemler yapilabiliyor.
Ornegin config olarak isaretlenen dizinlerdeki dosyalar bir sonraki
guncelleme sirasinda yenileri ile silinmiyor, boylece sistem genelinde
yapilmis ayarlar ucmuyor.

Bir de pisi paketi olusturma esnasinda sistemdeki "gercek yerleri"ne
tasimiyor, bir paket haline getiriyor. Daha sonra isterseniz siz o
paketi kurabiliyorsunuz, paketi kurarken sistemde ilgili yerlere
kopyalaniyor.

                   Doruk