[Pardus-kullanicilari] Pisi Paketi Yapmak

Armut Armut armuting at gmail.com
21 Eyl 2007 Cum 14:04:25 EEST

Teşekkürler, şimdi doğru anladıysam;

<Path fileType="executable">/usr/kde/3.5/bin</Path>

Buradaki "executable" pisi install() apisinde default olarak bulunan
ve sistemdeki bin dosyalarının bulunduğu klasörü gösteriyor, istersek
actions.py'de parametre ile değiştirebiliyoruz.

Tag'ın değeri olan /usr/kde/... ise gerçekte /var/pisi/.. altında bi
yerde bulunan ve pisi'nin programı sanal olarak kurduğu yerdeki
executable dosyaların yerini gösteriyor.

Böylece pisi, programı hatasız kurduktan sonra bu sanal klasörden
<Path... tagı ile belirtilen yerdeki ve özellikteki dosyaları
sistemdeki gerçek yerlerine taşıyor.

Paketlerin önce sanal bir klasöre kurulduğunu bilmediğimden bunu
anlamak benim için zor oldu. Murat Eren'in wiki'deki yazısının sorular
bölümünde tek cümleyle değinilmiş ama dikkatli okumamışım, başka yerde
aramışım.