[Pardus-kullanicilari] Pisi Paketi Yapmak

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
18 Eyl 2007 Sal 21:54:24 EEST

Tue, 18 Sep 2007 13:49:46 +0300, "Armut Armut" <armuting at gmail.com> :

> Tamam bunlar dosyaların gönderileceği yerleri gösteriyor ama
> actions.py'de hangi dosyaların nere gönderileceğine dair bir şey yok
> pisi hangi dosyanın data hangisinin doc olduğunu falan nasıl anlayıp
> ona göre ilgili yere kopyalıyor onu anlayamadım?
Aslinda var. install: ile baslayan kisimda yaziyor. Orada yazan
kde.install() fonksiyonu bunu yapiyor. Pardus wiki'sinden pisi'nin
actions.api'sine bakarsaniz hangi fonksiyonun ne is gordugunu
gorebilirsiniz.

Cogu yazilimin icinden Makefile isimli bir dosya cikiyor. "make
install" komutu calistirildiginda yazilimin yazarinin onceden
hazirladigi dosyalar su dizinlere kopyalasin komutu calisiyor.
kde.install() fonksiyonu da Pardus'ta ilgili dizinleri belirten belirli
parametrelerle (wiki'de bulabileceginiz) bu komutu cagiriyor. Boylece
ilgili dosyalar ilgili dizinlere kopyalaniyor.

Her zaman hayat bu kadar tozpembe olmayabilir. Bazen yazarlar
yazilimlari icin esnek Makefile dosyalari hazirlamiyorlar. O zaman
biraz daha fazla ugrasmaniz, Makefile'da degisiklik yapmaniz, hatta
bazi durumlarda yazilimin var olan Makefile'i bosverip install: kismini
actions.py'de bastan kendiniz yazmaniz gerekebilir.

Hepsi icin yapilmis ornekleri http://svn.pardus.org.tr adresindeki
paketlerin kaynak dosyalarinda bulabilirsiniz.

                   Doruk