[Pardus-kullanicilari] güncelleme yaptıkça Pardus kitleniyor

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
22 Eki 2007 Pzt 11:56:13 EEST

On Monday 22 October 2007 03:23:51 Mustafa Sarı wrote:

> PİSİ üzerinden bütün paketleri indirip kuruyorum. /var/cache/pisi/packages
> altındaki dosyaları dediğiniz gibi yedekledim. Format atmam gerekirse,
> yeniden indirip limit indirmeyeyim. Mesela 2007.3 çıktıktan sonra
> formatlamam (umarım en az altı ay atmam, çalışmam lazım) gerekti. 2007.3'ü
> kurdum, bu dosyaları attığımda sürüm çakışması yaşar mı?

Bütün paketleri indirmenizin de, bütün paketleri kurmanızın da hiçbir mantığı
yok. Lüzumsuz yere limitinizi göçertmeyin. Nedenine gelince: Bir dahaki
formatınızı 2007.3 çıkınca atacaksanız, 2007.3 çıkınca o paketlerin çok büyük
bir çoğunluğu yenilenecek, eski sürümler işinize yaramayacak, yeniden
indirmek zorunda kalacaksınız. Şu anda elinizde olan dosyalar sadece yeni
sürüm çıkmadan format atarsanız işe yarar. Yoksa hiçbir işinize yaramazlar.

Dosyaların isimleri -sürüm numaralarından dolayı- farklı olacağı için çakışma
yaşamazsınız, ama dediğim gibi yeni sürüm çıktığında şu anda diskte olan
o .pisi dosyaları hiçbir işinize yaramaz.

> [...]
> Open Office açtım
> Hepsiyle çalıştım,
> Firefox: ~ %9
> gkrellm: ~%8
> Root: ~%7
> Kontact: ~%6
> Konsole: ~%3
> Göktürk.exe: ~%3
> geri kalanlar toplamı: ~%7
>
> Toplam: ~%43
> Hiç de öyle kasmadı (%90-100 arası oluyordu) nedense...
> Bu arada open office ve Göktürk.exe sadece açılırken değer verdi, sonra bu
> ikisinin adı geçmedi...
>
> En azından gerektiği zaman kontrol etmeyi öğrendim,

Şöyle birşey olabilir: OpenOffice'i açmışsınızdır, daha o açılırken (örneğin
disk ışığı yanarken) Göktürk.exe'yi çalıştırmışsınızdır, o başlamaya
çalışırken de aMSN'yi çalıştırmışsınızdır. Aynı anda üç öğretmeni dinleyen
öğrenci gibi olmuştur :)