[Pardus-kullanicilari] güncelleme yaptıkça Pardus kitleniyor

Mustafa Sarı talganlicakrakbusgut at gmail.com
22 Eki 2007 Pzt 03:23:51 EEST

On Monday 22 October 2007 01:57:11 Necmettin Begiter wrote:

> Sanırım siz ev dizininizde görünen dosyaların kapladığı yerle ev
> dizininizin kapladığı yer arasındaki farktan bahsediyorsunuz. (Örneğin siz
> ev dizininize hiçbirşey koymamışsınızdır ama ev dizini 200mb görünüyordur).
> Niye öyle olduğunu anlamak için Ev dizininizi açtıktan sonra menüde
> Görünüm> Gizli dosyaları göster yolunu izleyin. Nedenini anlayacaksınız.
> (Yormayalım, kullanıcılar için otomatik olarak oluşturulan bir sürü dizin
> ve dosya var, çöp kutusu var, programların ayarları var, bazı geçici
> dosyalar var, falan var, filan var ;)

> [...]

PİSİ üzerinden bütün paketleri indirip kuruyorum. /var/cache/pisi/packages
altındaki dosyaları dediğiniz gibi yedekledim. Format atmam gerekirse,
yeniden indirip limit indirmeyeyim. Mesela 2007.3 çıktıktan sonra formatlamam
(umarım en az altı ay atmam, çalışmam lazım) gerekti. 2007.3'ü kurdum, bu
dosyaları attığımda sürüm çakışması yaşar mı?

Pardon, yorgunluktan dikkat edememişim. Göktürkçe damgalarla çalışmak, tahmin
edersiniz ki çok yorucu...
Dediğiniz gibi önce konsolu açıp, top yazdıktan sonra;
Windows altındaki, C:\Program Files\Kül Tegin\Göktürk.exe'yi Wine ile açtım
Firefox açtım (birkaç sekme)
aMSN açtım
Open Office açtım
Hepsiyle çalıştım,
Firefox: ~ %9
gkrellm: ~%8
Root: ~%7
Kontact: ~%6
Konsole: ~%3
Göktürk.exe: ~%3
geri kalanlar toplamı: ~%7

Toplam: ~%43
Hiç de öyle kasmadı (%90-100 arası oluyordu) nedense...
Bu arada open office ve Göktürk.exe sadece açılırken değer verdi, sonra bu
ikisinin adı geçmedi...

En azından gerektiği zaman kontrol etmeyi öğrendim,

Teşekkürler...
--
TalgaNlı Çakrak BuşguT