[Pardus-kullanicilari] pardus kde

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
25 Kas 2007 Paz 16:21:38 EET

25.11.2007 tarihinde windforceenergy <windforceenergy at gmail.com> yazmış:
>     Pardus son kullanıcıya yönelik olması ve KDE masa üstünü kullanıyor
> olması bakımından evet diğer dağıtımlara oranla Linux a yeni geçen biri
> için gerçekten öğrenmesi ve başlaması kolay bir dağıtımdır. Ancak şuda
> bir gerçek ki; GNOME un yerini hali hazırda hiç bişey tutamaz, gerek
> sisteminin ve yapısının daha düzenli olması, gerekse içeriğinin yer
> vermiş olduğu mantıksal hareket ve düşünme süreci, gerçekten GNOME güçlü
> ve çok daha işlevsel kılmakta. Kaldı ki; Pardus içinde söylenebilecek
> tek birşey varsa oda; başlangıç için kısa süreliğine, iyi ancak daha
> [...]

Öncelikle şunu belirteyim, aşağıda yazacaklarım hiçbir şekilde
eleştirmek için değildir ve sadece anlamaya çalışıyorum. Pardus'un
nelerinin eksik olduğunu bilmek isterim.

Sizce Pardus'un problemi GNOME yerine KDE kullanıyor olması mı? Böyle
bir düşünce bizi, asla sonuna ulaşamayacağımız "KDE mi, GNOME mu?"
veya "GNOME mu, KDE mi?" hangi şeklini tercih ederseniz) çekişmesine
götürmez mi?

Bütün büyük dağıtımlar birbirlerini takip ediyorlar diye biliyorum ben
(aksi aptallık olmaz mıydı?). Sizce Suse'nin sistemi Pardus'dan daha
iyi tanıyor olmasının sebebi nedir? Öyle olduğunu düşünmenizin sebebi
nedir?

Sizce Ubuntu'yu Pardus'dan daha kararlı yapan nedir? Ubuntu'nun daha
kararlı olduğunu düşündüren nedir?

Ayrıca, tekrar söylüyorum, lütfen eleştiri olarak almayınız, ama benim
bildiğim Debian neredeyse bütün yapılandırmayı (varsayılan
yapılandırmanın ötesini yani) kullanıcıya bırakıyor. Bu durumda Debian
için sistemi ve kendini daha iyi eniyileştirebilen ifadesi yanlış
olmuyor mu? Sanıyorum "sistemi ve kendini daha iyi eniyileştirmek"
derken neyi kastettiğinizi tam anlayamamışım; açıklayabilir misiniz?

Saygılarımla,
Necmettin Begiter