[Pardus-kullanicilari] pardus kde

windforceenergy windforceenergy at gmail.com
25 Kas 2007 Paz 14:47:10 EET

pardus benim tecrübeme göre en iyi kde-linux'tur (Debian, sidux,
> kubuntu, suse, fedora, archlinux kullanmış biriyim). Neden? Herşey diğer
> distrolara göre daha iyi integre edilmiş, kolay yönetilebilir ve
> ayarlanabilir ve kullanılabilir. Üstelik stabilitesi de (sadece sistemin
> değil uygulamaların da) çok iyi. Görsel olarak da diğer distrolara göre
> daha tutarlı. Yani kısacası kullanıcısını memnun eden bir sistem olarak
> görüyorum. Bu demek değildir ki herşey eksiksizdir (böyle bir sistem
> dünyada var mı?)
>
> Sizin düşünceleriniz nedir? Düşüncelerinizi paylaşırsanız memnun olurum.
>
> Teşekkürler.

    Pardus son kullanıcıya yönelik olması ve KDE masa üstünü kullanıyor
olması bakımından evet diğer dağıtımlara oranla Linux a yeni geçen biri
için gerçekten öğrenmesi ve başlaması kolay bir dağıtımdır. Ancak şuda
bir gerçek ki; GNOME un yerini hali hazırda hiç bişey tutamaz, gerek
sisteminin ve yapısının daha düzenli olması, gerekse içeriğinin yer
vermiş olduğu mantıksal hareket ve düşünme süreci, gerçekten GNOME güçlü
ve çok daha işlevsel kılmakta. Kaldı ki; Pardus içinde söylenebilecek
tek birşey varsa oda; başlangıç için kısa süreliğine, iyi ancak daha
sonrasın da kesinlikle kullanılmaması gereken bir dağıtımdır. Tabi bu
söylediklerim Pardus un şuan içerisinde olduğu mevcut durum için
geçerlidir. Yani Pardus içerisinde bulunduğu bu vahim durumu düzellttiği
takdirde bu söylediklerim geçersiz olacaktır.Ancak yine de Suse gibi
sistemi çok iyi tanıyabilen,Ubuntu gibi kararlı, sistemi ve kendini
başarılı bir şekilde optimize edebilen  Debian  tabanlı sistemler varken
bence Pardus u daha dikkatli mukayese etmek gerktiğini düşünüyorum.