[Pardus-kullanicilari] Pardus Hýzlandýrma

Ünal Özüm sofamor at gmail.com
7 Kas 2007 Çar 23:35:08 EET

Ä°yi geceler.
Bildiğim makineleri ve hız detaylarını örneklendireyim size.
Masa üstü:
asus M2N4 anakart, AMDx2 4200, 4GB RAM, iki tane 300 SATA HDD, iki tane
nvidia 7300 GT
Her Win. yüklü makine ile yarışırım.
Win. ihtiyacımı virtualbox da hallediyorum (bu ihtiyaçlardan biri: dicom
viewer gereksinimi, diğerde bilimsel makale gönderirken MS ofis word'da
sayfa düzeni kontrol etme ihtiyacı).
Aynı anda virtualbox, kafein, k3b, amarok, firefox, k9b çalışıyor ve compiz
de devamlı açık..
şıkır şıkır...
Taşınabilir:
Toshiba tecra A3 iki yıllık makine, intel Pentium (R) M 1600, 1 Gb Ram,
intel 915GM ekran bağdaştırıcı 60 GB HDD,
sadece pardus ve yavaşlık ne demek?
Bir başka taşınabilir:
Şu meşhur MEB ile alınan Toshiba L10 ramini 1 Gb yaptık hepsi o.
Sadece pardus yüklü, arada sırada ufak tefek sorun çıksa da (kapanmama vs )
valla bir çok win yüklü makineden hızlı.
Kliniğimizde bir makine, arkadaşlarımda bir kaç makine var bildiğim, hiç
birinden yavaşlık şikayeti  almadım.
Hatta en son eski taşınabilir bir makineye (celeron, 512 ram ) win'i
kaldırıp pardusu kurdum asistanım hızına şaşırdı.

Benim dikkatimi çeken, tek işletim sistemi kurulumlarında sanki pardus daha
hızlı çalışıyor.

Win ihtiyaçlarınızı virtualbox da gidermenizi tavsiye ederim.

Birde soru ekleyeyim bu iletinin sonuna
sudo pisi clean komutu neleri temizler...?

07.11.2007 tarihinde Aşır Demirel <asir.demirel at gmail.com> yazmış: