[Pardus-kullanicilari] kurulum

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
27 Mayıs 2007 Paz 00:18:05 EEST

On Saturday 26 May 2007 23:53:47 Turgay celik wrote:
> Necmettin bey 160 Gb sadece ikiyemi bölsün.Ya grubta sorunçıkarsa
> veya wini tekrar kurarsa bi rsürü sorun.
> Fat oluşun sebebi winin yedekleme kolaylığı için.+Microsoft ntsf'yi
> diyer sistemlere kapatacak diye birşeyler görmüştüm(Kaynağım yok).
> Yinede ben acemiyim iyisini siz bilirsiniz.
> Kolay gelsin.

Bence diskin boyutuyla kaç parçaya bölüneceği arasında bir ilişki yok. Grub'ta
sorun da çıksa, Windows'da sorun da çıksa sonuçta ikisinin de çözümü var.
Pardus'un NTFS sürücüleri özgür olduğu ve Microsoft'la alâkalı olmadığı için
NTFS'nin kapatılması diye bir durum olmaz. Ben de usta değilim ama "ya birşey
olursa" deyip 160 gb'ın 60 gb'ını atıl bırakmak bana anlamlı gelmiyor sadece.
Ayrıca "bu Pardus bozuldu bir tane daha kurayım" da anlamlı değil bence,
nasıl ki arabamız bozulunca "bu otoparkta dursun ben bir tane daha alayım"
demiyorsak, sistemde oluşan hataları da sistemi gözden çıkarmak yerine sorunu
bulup çözmek daha doğru geliyor, üstelik bu sayede hem Windows, hem Pardus,
ve hem de genel olarak bilgisayarların işleyişi hakkında bir sürü şey
öğrenebiliyoruz.

Ancak sonuçta bu sadece tercih meselesidir. Eğer "bilgisayarımda iki Pardus
olsun" diye düşünürsek elbette bu da mümkündür.