[Pardus-kullanicilari] kurulum

Yılmaz Bilgili liste at yilmazbilgili.com
27 Mayıs 2007 Paz 13:06:45 EEST

Necmettin Begiter wrote On 26-05-2007 23:29:

> Arkadaşlar, bazı yanlışlar var burada, onları düzeltmek lazım. Birincisi,
> Windows XP kurulumunu Fat32'ye yapmamakta fayda var. NTFS olması daha iyidir.

NTFS tabiiki daha iyidir. Ama özel ihtiyaçlara göre isteyen Fat32 de
kullanabilir.

> İkincisi, 160 gb'nin diyelim 40 gb'sine Windows'u kurduktan sonra, kalan disk
> alanına dokunmadan direkt Pardus kurulumuna geçin. Disk alanınızın büyüklüğü
> düşünüldüğünde rahat etmek ve yer sıkıntısı çekmemek için Pardus'a en az 10gb
> ayırmanızda fayda var (çünkü isterseniz ev dizininizi ayrı bir alan

Pardus sistem bölümü için bence de 10 GB gayet yeterli.

> yapabiliyorsunuz). Pardus'u Windows'dan ayırdığınız alanlara kurmamanız sizin
> için daha iyidir - veya şöyle söyleyelim: Pardus'u kuracağınız alanları
> Windows'da formatlamayın.

Burada farklı düşünüyorum. Bir diskte 4 adet Primary disk bölümü
oluşturabilme kısıtından dolayı zorunlu Windows alanını ayırdıktan sonra
kalan kısmı genişletilmiş disk bölümü olarak ayırmak ve Linux ya da
diğer gereken disk bölümlerini bu alan içinde oluşturmak uzun vadede bir
sürü avantaj sağlayacaktır. Mesela birden fazla Linux dağıtımı yüklemek
isterseniz büyük kolaylık oluyor. Bu alanı Windows ya da Linux ile
oluşturmanız bir fark yaratmaz. Orada oluşturulması muhtemel Windows
bölümleri açısından iş daha kolay olur. Linux, Windows gibi seçici
davranmıyor ve her yere yüklenebiliyor. Ben o bölümü windows ile
formatlamayı değil Windows ile bir genişletilmiş disk bölümü oluşturmayı
kasıt ettim. Sonra bu bölüm içinde ayrı ayrı Windows ve Linux
bölümlerini rahatça oluşturabilir ve formatlayabilirsiniz.

İyi günler.