[Pardus-kullanicilari] pardus kurulumu ve xp işletim sistemine ve dosyalarına etkisi

Yazan Adam yazanadam at ttnet.net.tr
9 Mayıs 2007 Çar 15:25:29 EEST

Sayın Pardus;

Halen Xp pro çalıştıran sistemime ikinci bir işletim sistemi olarak Pardus'u kurmak istiyorum. Halen kullandığım sistemim C: sürücüsünde ve tek işletim sistemi olarak çalışmaktadır. D: sürücüsündeyse dosyalarım ve yardımcı programlarım bulunmaktadır.
Pardus iştetim sistemimi D: sürücüsüne kurmayı düşünmekteyim. Az önce kurulum klavuzunuzu okuyunca doğrusu biraz kaygıya kapıldım. Zira kurulum sırasındaki bölümleme işlemiyle sözkonusu yerdeki verilerimizi yitirebileceğimiz söyleniyordu. Bunun için aklıma gelen ilk çözüm: " ilgili sürücüde bir klasör oluşturup Pardus'u oraya kurmak " oldu.
Fakat uzun zamandır kafamı kurcalayan bir sorulardan biri hemen kendini gösterdi; acaba Pardus için tam kullanımda kaç Gb'lık boş alan gerekiyor?
Ve D: sürücüsündeki program ve veri dosyalarım halen kullanmakta olduğum işletim sistemimle ilişkili olduğu için acaba herhangi bir işleyiş sorunuyla karşılaşır mıyım ve veri dosyalarımı Pardus'la ilişiklendirebilir miyim?

Şimdilik son olarak: Pardus ve Xp pro iki işletim sistemi olarak bilgisayarımda yüklü olduğu takdirde Xp pro'nun bütün yaşamsal dosyaları ve programları C: sürücüsünde olduğu düşünülerek( yardımcı porgramlar D: sürücüsünde ) acaba bu dosya ve programlar, dolayısıyla da donanımlarım Pardus'tan etkilenir mi? Ve halihazırdaki işletim sistemimle kullandığım Webshots programının işleyişinde bilgisayarımın kararlılığını bozacak bir etkileşim olur mu?

                                                      Mehmet