[Pardus-kullanicilari] Paket Sunuculari Gocuk mu?

Ahmet AYGÜN ahmet at pardusman.org
10 Mayıs 2007 Per 14:20:13 EEST

On Thursday 10 May 2007 13:34:10 Ergin Altintas wrote:
> Bu sanırım biraz da pardusun politikası ile ilgili, eğer kullanıcı dostu
> bir işletim sistemi olmak istiyorsanız velinimetiniz olan kullanıcının
> işletim sisteminizi beğenerek kullanması için gerekenleri yapmalısınız.
Pardus katkıcılar ya da geliştiriciler için ticari bir ürün değil, dolayısıyla
siz de bizim velinimetimiz değilsiniz. Tamamen gönüllü olarak destek
veriyoruz, aynı bu listedeki diğer kullanıcılar gibi.

> Sizin bakış açınız "küçük ama ilgili ve nispeten de bilgili bir kullanıcı
> kitlesine" sahip olmak isteyen bir dağıtım için uygun olabilir. Ama acaba
> pardus böyle bir dağıtım mı olmak istiyor? Hayır, pardus bilgisayar okur
> yazarı olan herkesi hedef alıyor :)
Bilgisayar okur-yazarı dediğiniz topluluk ve şu [1] belgede tarif edilen
kullanıcılar e-posta okuyabilen vb. insanları kapsıyor.

> Duyuru listesi ile bu liste aynı işlevi görmüyor. Bu listede karşılıklı bir
> iletişim söz konusu duyuru listesi ise sadece tek yönlü çalışıyor.
Sizin geliştiricilere yapmak istediğiniz bir duyuru varsa yazın listeye
tabii :) Adı üzerinde 'duyuru' listesi, yani kullanıcılara yapılan duyuruları
içeriyor.

> Ayrıca pardus'un bir işyerinin intranettinde kullanıldığını fakat intranet
> içerisinde bir e-posta sunumcusuna ihtiyaç olmadığını veya bilgisayar
> kullanan herkesin bir e-postası olmadığını düşünün... Herhangi bir
> kesintiyi kullanıcılarına bu şekilde duyurabilmek işyerinin sistem
> yöneticisi için çok daha elverişli olmaz mıydı...
Kafanız karıştı galiba? Sistem yöneticisinin nasıl duyuracağıyla ne alakamız
var? Ayrıca bir şirketteki bilgisayarlardan sorumlu sistem yöneticisi varsa
bu sistem yöneticisi hem duyuru listesini hem de güvenlik listesini takip
etmek zorundadır.

[1] http://tr.pardus-wiki.org/Pardus:Bilişim_Okur-Yazarı
--
Ahmet AYGÜN - ahmet~pardusman.org