[Pardus-kullanicilari] Sistem Isleyici (Comar?) ile ilgili sorular

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Mayıs 2007 Cum 23:09:02 EEST

> Ornegin ubuntu'da bu /etc/network/interfaces dosyasinda bir
> degisiklik yapip /etc/init.d/networking stop
> /etc/init.d/networking start
> diyerek network ile ilgili altsistemi yenileyebiliyoruz. Benzer bir
> fonksiyon ornegin:
> service.networking restart
> diyerek pardus'ta da olabilir belki.

 Bunu hata.pardus.org.tr de Çomar'a bir iyileştirme
isteği olarak girer misiniz ?

> Soyle bir ornek vereyim, normal pardusun disklere dogrudan erisimi
> oldugundan, ornegin FAT32 bir partitition'i /data /dev/sda2 olarak
> mount etmis olabilirsiniz. Ancak ayni kurulumu colinux veya xen
> altinda calistirdiginizda, artik bu disklere erisiminiz yok cunku
> sanal makine icindesiniz, /data'yi export edip moutn etmeye
> kalkarsaniz her iki isletim sistemi ayni partition'a yazmaya
> kalkacagindan file system inconsistency olacaktir.

 Dom0 / domU ayrımı bunun için değil mi, bu tarz durumları handle etmek
için ?  Aynı disk bölümü de birden çok kere bağlanabiliyor (mount),
kernel bunu hallediyor olmalı.

> Eger acilista bir script'e bi seyler ekleyebilseydim, iki adet fstab
> yaratip (fstab.normal ve fstab.virtualized), acilista daha root
> haricindeki dosya sistemleri mount edilmemisken bir kontrol yapip
> (colinux var mi yok mu diye mesela), varsa:
> cp /etc/fstab.virtual /etc/fstab
> diyerek sorunu cozmus olacaktim. Simdi init level'lar olmadigina gore
> bunu nasil yapicaz?

 fstab yazmayın, /etc/conf.d/local.start içine mount komutunu yazın
duruma göre (gerekli olduğuna eminseniz tabi)

> Ayni sey xorg.conf icin de gecerli. Simdi normalde de calistirdigim,
> vmware (veya xen veya colinux) icinde de calistirdigim bir Pardus'um
> var, her seferinde xorg'u ve activeCards 'i silmek zorunda kaliyorum
> ki pardus grafik ekran acilabilsin degisik donanim altinda. Eger
> yukardaki script'i yapabilsem, iki xorg yaratacaktim ve acilista
> dinamik olarak degistirecektim.

 Bu "eğer anladığım şey ise" svn deki zorg la çözülmüş olabilir, birkaç
gün önce bir düzeltme ekledim. Yakında paket haline gelecek.

> /etc/conf.d/local.start dosyasi ne zaman calistiriliyor?

 Açılışta, servislerden hemen önce.

> Acilista hangi script'in hangi oncelikte calistigini, veya bu
> oncelikleri ayarlayip ayarlayamayacagimizi nerden anlayabilirim? SYSV
> sistemlerde malum S50 S60 diye numara vererek ayarlaniyor seri olarak
> calistigindan.

 call() fonksiyonu ile kendisinden önce çalışması gereken servisleri
(bağımlılıklarını) işaretliyoruz.

> mudur.py'ye goz atacagim, tavsiye icin tesekkurler.

 servis betiklerini de inceleyin, özellikle kdebase le ve onun call ile
çağırdığı sırayı inceleyin. Bir fikir verecektir diye tahmin ediyorum.