[Pardus-kullanicilari] Sistem Isleyici (Comar?) ile ilgili sorular

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
3 Mayıs 2007 Per 12:12:00 EEST

Selam, yanitlar asagida:

On 5/3/07, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr> wrote:

>  Bununla ilgili bir araç hazırlanıyordu ama ne durumda olduğunu
> bilmiyorum. Şimdilik bu hazır olana kadar bir kereliğine ağ ayarı
> yapmanız yeterli. Ya da komutları /etc/conf.d/local.start içine
> yazabilirsiniz.

Ornegin ubuntu'da bu /etc/network/interfaces dosyasinda bir degisiklik yapip
/etc/init.d/networking stop
/etc/init.d/networking start
diyerek network ile ilgili altsistemi yenileyebiliyoruz. Benzer bir
fonksiyon ornegin:
service.networking restart
diyerek pardus'ta da olabilir belki.

/etc/conf.d/local.start OK bunu kullanicam.

>  fstab da nasıl bir değişiklik gerekiyor ? Belki bir fikir verebiliriz.

Soyle bir ornek vereyim, normal pardusun disklere dogrudan erisimi
oldugundan, ornegin FAT32 bir partitition'i /data /dev/sda2 olarak
mount etmis olabilirsiniz. Ancak ayni kurulumu colinux veya xen
altinda calistirdiginizda, artik bu disklere erisiminiz yok cunku
sanal makine icindesiniz, /data'yi export edip moutn etmeye
kalkarsaniz her iki isletim sistemi ayni partition'a yazmaya
kalkacagindan file system inconsistency olacaktir.

Eger acilista bir script'e bi seyler ekleyebilseydim, iki adet fstab
yaratip (fstab.normal ve fstab.virtualized), acilista daha root
haricindeki dosya sistemleri mount edilmemisken bir kontrol yapip
(colinux var mi yok mu diye mesela), varsa:
cp /etc/fstab.virtual /etc/fstab
diyerek sorunu cozmus olacaktim. Simdi init level'lar olmadigina gore
bunu nasil yapicaz?

>  DomU içindeyken zorg (xorg ayarlayan araç) bir xorg.conf varsa ona
> dokunmuyor, yoksa ve framebuffer desteği açıldıysa ona göre bir
> xorg.conf oluşturuyor.

Ayni sey xorg.conf icin de gecerli. Simdi normalde de calistirdigim,
vmware (veya xen veya colinux) icinde de calistirdigim bir Pardus'um
var, her seferinde xorg'u ve activeCards 'i silmek zorunda kaliyorum
ki pardus grafik ekran acilabilsin degisik donanim altinda. Eger
yukardaki script'i yapabilsem, iki xorg yaratacaktim ve acilista
dinamik olarak degistirecektim.

>  /etc/conf.d/local.start içine /proc/xen/capabilities kontrol edecek
> ve ona göre istediğiniz işlemi yapacak betiği ekleyebilirsiniz. Genel
> olarak kullanılan değişikliklere ihtiyaç duyuyorsanız ilgili araçlara
> ekleyebiliriz.

/etc/conf.d/local.start dosyasi ne zaman calistiriliyor? Soyledigim
script'i buraya ekleyebilmek icin, bu script'in fstab daha
islenmemisken calisiyor olmasi lazim. yani en son sirada calisiyorsa
isime yaramaycaktir.

Acilista hangi script'in hangi oncelikte calistigini, veya bu
oncelikleri ayarlayip ayarlayamayacagimizi nerden anlayabilirim? SYSV
sistemlerde malum S50 S60 diye numara vererek ayarlaniyor seri olarak
calistigindan.

mudur.py'ye goz atacagim, tavsiye icin tesekkurler.

Emre