[Pardus-kullanicilari] virüs

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
2 Mayıs 2007 Çar 17:54:00 EEST

Arkadaşım
Fikrinize tamamen katılmam mümkün değil.Linux tabanlı işletim sistemlerine
az kullanıcısı olduğundan virüs bulaşmaz tezi bence tutarlılığı olan bir
konu değil. Sisteminizin iki kontak anahtarı mevcut birincisi aracın
kapısını açıyor direksiyona geçen ikinci anahtarı işlevsel kılmadıkça motoru
devreye girmeyen bir araba gibi kabul edin.Windows kapısını açtığınız zaman
hangi düğmeyi açarsanız açın bütünü ile çalışır konumdadır. Siz kullanıcı
parola girerek kullanma iznine sahip olduğunuz sistemin yalnız yüzeysel
işlemlerini kullanıyor ve hiçbir çalışma sisteminin içeriğine müdahil
olamıyorsunuz bunun içinde root şifreniz(anahtarınız
)gerekmektedir.Dışarıdan gelen virüs, spam gibi sisteminize zarar verecek
öğelerin ilk başta sizin kullanıcı akabindede root şifrenizi bilmesi,
çözmesi gerekmekte ve her kullanıcı içinde bu işlemi yapmak konumunda astarı
yüzünden pahallı bir işlem tabi haliylede büyük uğraşı gerekmekte olduğundan
virüs üretilmiyor.Hatırlayabildiğim kadarıyla üç adet civarında debian
tabanlı sistem için üretilen virüs ün bulduğu gedikte kapatıldıktan sonra
virüs görülmemiştir.Tamamen %100 güvenli bir sistem yoktur ama Widows ile
mukayese ederseniz antiwirüs programı kullanan winxp den en az %300 daha
güvenlidir.Güvenlik açığı en az sistem olduğundan birçok kuruluşun
serverleri linux tabanlıdır.Bu arada Avrupa da ve Asyada birçok Kamu kurumu
daha yüksek güvenlik derecesine sahip linux tabanlı işletim sistemlerine
geçmektedir.İyi Günler ve kolaylıklar.

02.05.2007 tarihinde Thex_Yavuz <thex_yavuz at yahoo.com.tr> yazmış: