[Pardus-kullanicilari] virüs

Thex_Yavuz thex_yavuz at yahoo.com.tr
2 Mayıs 2007 Çar 15:08:14 EEST

yusuf koseoglu yazmış:
> bence herşey mümkün...
>
> On 5/2/07, *Kılıç Köken* <kilickoken at gmail.com
> <mailto:kilickoken at gmail.com>> wrote:
>
>     Değerli Pardusçular,
>
>     "Linuxta virus bulaşma tehlikesi yoktur" diyebilir miyiz?
>     Yoksa bizim farkında olmadığımız bir virüs tarayıcısı, sistemde
>     gömülü müdür?
>     Virüs tehlikesi yoksa; birilerinin sistemimize girip, kişisel
>     bilgilerimizi ele geçirmesi mümkün müdür?
>     Bu anlamda "Linux, Vindovstan daha güvenlidir" denebilir mi?
>
>     Teşekkürler,
>     Sevgiler,
> [...]
Arkadaşlar mantık olarak virüs bulaşmayan hiç bir işletim sistemi
yoktur. Teoride virüs bulaşmama diye bir şey belki olabilir ama
uygulamada bu böyle olamaz, sonuçta her işletim sisteminin açıkları
vardır ama bu işletim sistemine göre değişir. Viruslerin linuxa daha az
bulaşıyor olmasının temelde 2 önemli sebebi var: 1- Daha az
kullanıldığından daha az saldırıya maruz kalıyor. 2- Kaynak kodları açık
olduğundan herkes tarafından incelenip açıklar bildiriliyor ve daha az
açığı olan bir işletim sistemi oluyor.
Herkese iyi çalışmalar