[Pardus-kullanicilari] virüs

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
2 Mayıs 2007 Çar 14:34:28 EEST

Linux için yazılmış virüsler de mevcuttur. Ancak bunlar:
1. Dağıtım bağımlıdır, yani debian için yazılmış bir virüs Pardus'ta
çalışmaz.
2. root şifrenizi söylemedikçe sistemi çökertemezler, sadece kişisel
alanınızdaki dosyalara zarar gelebilir. Windows'ta ise kullanıcı aslında
yönetici olarak sistemini kullandığı için böyle  bir korumadan mahrum
durumdadır.
3. Linux virüslerinin sayısı çok azdır.
Dolayısıyla virüsten en azından şu zamanda korkmaya gerek yok Linux'ta.

Bununla birlikte eğer siz root şifrenizi söylerseniz birisine, o da siz
yoksa bilgisayarınızda uzaktan erişim programını çalıştırır veya keylogger
kurarsa ileride her türlü şeyi yapabilir. Biz tabii ki böyle bir şey
yapmayacağınızı varsayıyoruz. Dolayısıyla Linux windowstan yüzbinlerce kat
daha güvenli.

Bir de bazı güvenlik açıkları olur ki bunlar da zaten dünyada elle
sayılabilecek kadar insan tarafından kötüye kullanılabilir. Bu her sistem
için geçerlidir.

Unutmayın, en güvenli sistem, olmayan sistemdir. O yüzden "daha güvenli" bir
sistem olan Linux'u kullanıyoruz.

İyi çalışmalar...

02.05.2007 tarihinde Kılıç Köken <kilickoken at gmail.com> yazmış: