[Pardus-kullanicilari] Sistem Isleyici (Comar?) ile ilgili sorular

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
2 Mayıs 2007 Çar 02:04:36 EEST

Merhaba Arkadaslar,

Bilindigi uzere, Pardus SYSV uyumlu bir linux dagitimi degil, yani
betikleri calistirmak icin init.d rcX.d gibi dizinler bulunmuyor /etc
altinda. Bu da asagidaki sorularimi doguruyor, umarim Pardus dizaynini
(comar sanirim bu) bilen/yapan birisi bu listededir ve yanit
bulabiliriz:

1) bazi daemon'lari elle derlemek zorunda kaliyorum. Daemon'larin
malum init sistemine gore rcx.d 'de falan shortcut'lari, /etc/init.d
'de script'in kendisi oluyor. Bunlari comar'a vs. nasil tanitirim ya
da nasil bir yere koymaliyim ki acilista otomatik olarak calissinlar?

2) Pardus'ta /etc/network/interfaces gibi elle IP ayarlayabilecegim
bir dosya yok (mu?) varsa soyleyebilir misiniz? Her sistemi yeniden
baslattigimda elle ifconfig yapmak zor oluyor grafik ekran yokken (xen
vs. ugrasiyorum grafik ekran her zaman olamiyor).

3) Hali hazirda sistemde kurulu olan bir pardus'u  Xen veya ornegin
Colinux ile kullanmaya calistiginizda, acilis sirasinda "on-the-fly"
bazi dosyalarin xen veya normal
kernel olup olmadigina gore degistirilmesi gerekiyor, ornegin fstab,
xorg.conf, interfaces (olsaydi) vs. Bunu sysv sistemlerde acilista ilk
sirada calisan script'lerin birini degistirerek yapiyordum, ancak
simdi yapamiyorum cunku script'ler yok ortada :) nasil yapabilriim
yine COMAR'la ilgili bir soru sanirim.

Tesekkurler,

Emre