[Pardus-kullanicilari] Sistem Isleyici (Comar?) ile ilgili sorular

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
2 Mayıs 2007 Çar 20:06:28 EEST

On Wed, 2 May 2007 01:04:36 +0200
"Emre Erenoglu" <erenoglu at gmail.com> wrote:

> 1) bazi daemon'lari elle derlemek zorunda kaliyorum. Daemon'larin
> malum init sistemine gore rcx.d 'de falan shortcut'lari, /etc/init.d
> 'de script'in kendisi oluyor. Bunlari comar'a vs. nasil tanitirim ya
> da nasil bir yere koymaliyim ki acilista otomatik olarak calissinlar?

"hav" aracı ile COMAR'a hazırladığınız servis betiklerinin eklenmesini
sağlayabilirsiniz. Biliyorsunuz ki scriptleri python ile yazmanız
gerekiyor. SVN'deki[0] paketlere bakmanız faydalı olur.

Kısaca bir servis betiğini COMAR'a kayıt ettirmek için aşağıdaki komutu
giriyoruz; (root yetkileri ile)

hav register System.Package PAKET_ADI servis_dosyasi.py

Bu, servis_dosyas.py'yi PAKET_ADI parametresi ile System.Package
bacağına bağlayacak. Böylelikle "service PAKET_ADI start, stop" gibi
komutları kullanabileceksiniz.

Ayrıntılı bilgi için; hav --help

[0] http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/server/vsftpd/comar/service.py

Kolay gelsin,