[Pardus-kullanicilari] philips freevents x55 notebook ve pardus

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
28 Mar 2007 Çar 22:50:23 EEST

On Wed, 28 Mar 2007 22:02:22 +0300
"ahmed yasar" <yasar.tuncez at gmail.com> wrote:

> [...]
> gibi , gibi diyorum çünkü monitör kapanmıyor (üzerindeki yeşil led
> sönmüyor , normalde bilgisayar kapandığında kırmızıya dönüşüyor;
> ancak düğmeden kapattığımda monitör normal kapanma moduna geliyor).
> Pardus irc kanalında o zaman için bu soruyu sorduğumda bios'taki bir
> hatadan kaynaklanabileceği hususunda cevap geldi. Ancak bu dizüstünde
> de aynı hatayı alınca bu bana pek de mantıklı gelmedi açıkçası.
> Bunun sebebi ne olabilir? Sorun gelişmiş güç seçenekleriyle bunun
> hakkında daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?

 Bu mesajları hata değil de uyarı olarak düşünün. Bu mesajların
alındığı nokta sistemin kilitlendiği nokta değildir, sorun ile ilgili
olup olmadığı da biraz incelemeden söylemek zor. Sistem açılmadan önce
açılış seçeneklerinden ikinci seçeneği seçmek ve kernel satırındaki
quiet parametresini kaldırmak gerekiyor. Böyle yaptığınızda takılma
nerede oluyor kim sorun çıkarıyor görünebilir.

> Son olarak yeni bir masaüstü ve dizüstü makina almak istiyorum, ama
> sırf bu yüzden ha bire erteliyorum, pardus kurulum sorunu v.s ,
> desteklenmeyen donanım .... Özellikle anakart seçiminde nelere dikkat
> etmemiz gerektiğine dair (chipset, sata2 kontroller, ethernet kartı
> v.s) kısa bir açıklama yapabilirseniz çok memnun olurum.

 Bu çok "tercihi" bir durum. Herkesin sevdiği belli markalar var ve
genel bir "doğru" yok. İhtiyaçlara ve olanaklara göre çok şey
değişebiliyor.

 Benim kendi tercihim bu aralar intel yongasetli gigabyte anakart ve
intel işlemci. En yeni nesil aygıtları almama konusunda çok titiz
davranıyorum (misal şu anda 975 hatta 965 serisi bir intel
anakartı almamayı tercih ederim, almak durumundaysam da iyice
araştırırım). Hep bir-iki alt nesili tercih ediyorum (i945 mesela bu
aralar almak için çok uygun). Sonuçta donanımlar da yazılımlar gibi
sorunlu üretiliyor, hatalarının biraz ayıklanmasını beklemekte fayda
var. Bunun dışındaki aygıtları da tek tek linux uyumluluğu konusunda
Internet'te araştırmadan almıyorum.

 Dizüstüleri için tuxmobil.org, yazıcılar için linuxprinting.org ve
hplip.sf.net, usb aygıtlar için linux-usb.org dan erişebileceğiniz
çalışan aygıtlar listesi gibi pek çok yardımcı siteden
faydalanabilirsiniz. Tabi ki google da biraz araştırma yapmak da önemli.