[Pardus-kullanicilari] philips freevents x55 notebook ve pardus

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
28 Mar 2007 Çar 22:02:22 EEST

Merhaba Onur Bey,
Tabii ki haklısın. Bugün sabah itibariyle pardus 2007.1 çalışan CD ile de
denedim; boot ediyor ancak maalesef o da açmadı. Boot ediyor ve belli bir
yere gelince duruyor. (Pardus 2007 splash ekranında). Suse 10.0'ı
denediğimde disk bölümlemeye kadar geldi, yani sorunsuz açıldı ve devam
etti. Ancak Pardus ve Ubuntu olmayınca dizüstünü almaktan vazgeçip iade
ettim :(
Pardus 2007.1'de bu şekilde bir mesaj çıkıyor:
Uncompressing Linux ... Ok, booting the kernel.
PCI: BIOS Bug: MCFG area at e0000000 is not E820-reserved
PCI: Not using MMCONFIG.

Aynı hatayı keysmart bir masaüstü bilgisayarda da alıyorum. Bios'u default
ayarlarına alarak (bu hata çıkmasına rağmen) pardus'u açabiliyorum ancak
bilgisayarı kapatmak istediğimde pardus kapanıyor gibi , gibi diyorum çünkü
monitör kapanmıyor (üzerindeki yeşil led sönmüyor , normalde bilgisayar
kapandığında kırmızıya dönüşüyor; ancak düğmeden kapattığımda monitör normal
kapanma moduna geliyor).  Pardus irc kanalında o zaman için bu soruyu
sorduğumda bios'taki bir hatadan kaynaklanabileceği hususunda cevap geldi.
Ancak bu dizüstünde de aynı hatayı alınca bu bana pek de mantıklı gelmedi
açıkçası.
Bunun sebebi ne olabilir? Sorun gelişmiş güç seçenekleriyle bunun hakkında
daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz? Son olarak yeni bir masaüstü ve
dizüstü makina almak istiyorum, ama sırf bu yüzden ha bire erteliyorum,
pardus kurulum sorunu v.s , desteklenmeyen donanım ....
Özellikle anakart seçiminde nelere dikkat etmemiz gerektiğine dair (chipset,
sata2 kontroller, ethernet kartı v.s) kısa bir açıklama yapabilirseniz çok
memnun olurum.

Teşekkürler.