[Pardus-kullanicilari] Beryl ne zaman :(((

Kubilay KOCABALKAN kubilay at kocabalkan.net
20 Mar 2007 Sal 12:50:23 EET

On Tuesday 20 March 2007 12:07:07 Orhan Polat wrote:
> Selamlar,
> uzun suredir listeyi takip ediyorum bir cok kullanicinin ATI ekran karti
> sorunu ve bununla birlikte beryl kurulamama sorunu oldu ve oluyor.
> Listeye gelen maillerde onerilen hemen hemen her seyi yaptim fakat 3B
> destegini bir turlu ayarlayamadim( Direct Rendering=NO :( )
> Acaba  biz ATI ekran karti kullanicilari BERYL kurabilecek miyiz bir gun?
> Gercekten imreniyorum Beryl kurup da sorunu olanlarin maillerini gorunce :)
>
> NOT: Pardusla ilk tanisip Pardus1.0 kurdugumda ATI nin websitesinden
> [...]

Sayın Orhan POLAT,

Bende de
Üretici:   ATI Technologies Inc
Model:   M22 [Radeon Mobility M300]
Sürücü:  radeon (3B desteği var)
ekran kartı kullanıyorum. Xorg.conf dosyasını düzenleyerek Beryl kurdum ve çok
güzel çalışıyor.

Pardus Dünyasında Sayın Eren Türkay'ın yazısını yolluyorum. Sorunuzun çözümü
burada. Ben bu yol ile kurdum.

http://gezegen.pardus.org.tr/
beryl.py

Pardus altında beryl kurulumu anlatın dökümanların hepsinde svn trunk altından
kurulum yapılmaya çalışılıyor. Hal böyle olunca stabilite fazla söz konusu
değil. Biraz zaman ayırıp bu durumu çözmek ve kullanıcıların beryl kurulumunu
kolaylaştırmak için küçük bir uygulama hazırladım. Yaptığı iş basitce beryl
0.2.1 sürümünü tarball olarak çekip uygun sıra ile derleyip sistem kurmak ve
kaldırmak.

Bir konsol açın ve (su) komutu ile root olun;

Root home dizininize girin: cd ~
İndirin: wget http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/eren/util/beryl.py
Ve çalıştırın: python beryl.py install
Kaldırmak için ise: python beryl.py uninstall

Not: Kaldırma işlemi için root home dizininde oluşan beryl klasorunu ve
beryl.py uygulamasını silmemelisiniz. Oluşan dizinler “make uninstall” için
gereklidir.

Not2: Beryl çalıştırmadan önce Xorg.conf dosyanızı düzgün bir biçimde
ayarlamanız gerekmektedir. Öncelikle
http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:AIGLX_ve_BERYL_Kurulumu adresinden ekran
kartınıza göre Xorg.conf dosyasını düzenleyin.

Not3: Beryl pencere yöneticisi çalışır durumda iken X’i kapatırsanız, bir
dahaki oturumda beryl’in çalışmama ihtimali yüksek. Bu durumda herhangi bir
pencere yöneticisini seçme imkanınız olmayabilir. Önlemek için sisteminizi
kapatırken beryl-manager uygulamasından asıl pencere yöneticisine geçiş
yapın. Açtıktan sonra ise beryl’e geçebilirsiniz. Yine bu geçişte ilk seferde
çalışmayabilir ve beryl-manager kapanabilir. İkinci defa beryl-manager’ı
çalıştırdığınızda sorun olmayacaktır.

19 March 2007 @ 09:36 PM

--
Kubilay KOCABALKAN