[Pardus-kullanicilari] Olivetti Web cam kurulum sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
11 Mar 2007 Paz 18:46:54 EET

On Sun, 11 Mar 2007 12:28:09 +0200
"Mehmet Selim Imre" <selimimre at gmail.com> wrote:

> [...]
> USB2.0 kamera olarak görnüyor. Yapımcı Microdia imiş. Araştırdım ve
> gördüm ki spca5xxx bu cam ile uymlu değilmiş. Ama spca sitesindeki
> listede bir baktım sürücü olarak uvc yazıyor. Kalktım onu çektim,
> uvcvideo-r75 diye bir şey. Açtım ve make dediğim de şu mesajı aldım;
>
> parduselim trunk # dir
> Makefile  uvc_compat.h  uvc_ctrl.c  uvc_driver.c  uvc_queue.c
> uvc_v4l2.c uvc_video.c  uvcvideo.h
> parduselim trunk # make
> Building USB Video Class driver...
> /bin/sh: line 0: cd: /lib/modules/2.6.18.6-75/build: Böyle bir dosya

 depodaki linux-uvc pakedini kullanmanızı öneririm. Daha sonra root
yetkisiyle

 modprobe uvcvideo

 komutunu vermeniz yeterli. Kameranız uvc kamera ise çalışacaktır.
Lucview, Michael Xaard in yazdiği bir kamera görüntüsü gösterme
programı. Onun yerine örneğin kopete nin ayar kısmında kamera
ayarlarına bakabilirsiniz.