[Pardus-kullanicilari] Olivetti Web cam kurulum sorunu

Selim İmre selimimre at gmail.com
14 Mar 2007 Çar 16:20:57 EET

Sayın Emre ve Onur Bey'e pek çok teşekkür ederim. Maalesef ancak bugün
tavsiyelerinizi uygulama fırsatım oldu. Aşağıda görüşmlerimizi
yapıştırdım hatırlatma amacıyla. Şİmdi zaten bende linux-uvc kurulu
görünüyormuş. Bende MStan kalan bir alışkanlıkla kaldırıp bir daha
kurdum. 32 adet bağımlılıkla beraber kurdu. Dediğiniz şekilde SU
konsolda ilgili komutları verdim;
parduselim ~ # modprobe luvc
FATAL: Module luvc not found.
parduselim ~ # modprobe uvcvideo
parduselim ~ # ls /dev/vid*
ls: /dev/vid*'e erişilemedi: Böyle bir dosya ya da dizin yok
parduselim ~ # ls /dev/vid
ls: /dev/vid'e erişilemedi: Böyle bir dosya ya da dizin yok

Şeklinde sonuçlar aldım. /dev altında katiyen bir video vb klasörü yok.
Oysaki lsusb çıktım şöyle;
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 006: ID 0c10:0000
Bus 001 Device 003: ID 0c45:6270 Microdia
Bus 001 Device 002: ID 05e3:0606 Genesys Logic, Inc.
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
Bus 001 Device 004: ID 062a:0000 Creative Labs

Microdia benim web cam oluyor. Hayır hiç tanımasa gam yemem ama bir
şekilde görüpte yükleyememek can sıkıcı. Aynı sorun bluetooth'tada var
ama ona gelmedim daha :) Önerilerinizi bekliyorum, teşekkürler..

Onur Küçük wrote On 11-03-2007 18:46:

>  depodaki linux-uvc pakedini kullanmanızı öneririm. Daha sonra root
> yetkisiyle
>
>  modprobe uvcvideo
>
>  komutunu vermeniz yeterli. Kameranız uvc kamera ise çalışacaktır.
> Lucview, Michael Xaard in yazdiği bir kamera görüntüsü gösterme
> programı. Onun yerine örneğin kopete nin ayar kısmında kamera
> ayarlarına bakabilirsiniz.

Selam Mehmet Bey,

Oncelikle, bugune kadar linux'ta webcam kullanmis birisi degilim. Bu
yuzden yardim yetenegim sinirli olacaktir.

Ancak anladigim kadari ile, program /dev/video0 'i acamiyor, yani
/dev/video0 servisini vermesi gereken surucu (luvc) calismamis veya
yuklenememis. Veya otomatik calisacak sekilde ayarlanmamis.

modprobe luvc

diyerek bi deneyin eger bir hata mesaji gelmezse lsmod diyin yuklenmis
mi diye bi bakin.  Surucunun adi "luvc" degil de mesela "luvc-1" veya
herhangi baska bi sey olabilir, onu da bulmaniz gerekir (muhtemelen
/lib/modules/2.6.18.6-75/ altinda bi yerlerde). Eger yuklenmisse simdi

ls /dev/vid*

diyerek bakin bakalim /dev/video0 gelmis mi yerine.  Eger gelmisse,
modulu acilista otomatik olarak yuklenecek sekilde ayarlamak lazim
(/etc/modules veya benzeri bi dosya olmali pardusta)

Ayrica yuklediginiz bu luvc paketinde bir "surucu" olduguna emin misiniz?

Tavsiyem, kameraniz icin calistigina emin oldugunuz bir surucuyu,
internetten cekip ilk mesajinizda yaptiginiz gibi, derlemeniz.

Derlemede karsilastiginiz hata, derleme icin gerekli kernel-source
paketinin sisteminizde kurulu olmamasindan kaynaklaniyor gibi.

pisi it kernel-source

diyerek kurup tekrar deneyin...

Kolay gelsin,

Emre