[Pardus-kullanicilari] yeni kernel ve ses kartı çalışmıyor.

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
4 Mar 2007 Paz 12:41:15 EET

04.03.2007 tarihinde Burak Bahadir BİLGİN <burakbbilgin at gmail.com> yazmış:

> selamlar,

selam

virtualbox çalışsın diye yeni kernel yüklendi sonu 75 ile biten kernel. asus
> m6r laptop kullanıyorum, yeni kernel yüklendikten sonra herşey güzel fakat
> ses kartı nedendir bilmiyorum çalışmıyor ve şu mesajı veriyor her
> bilgisayarı açtıgımda.
>
> sound server informational message:
> error while initializing the sound driver:
> device/dev/dsp/ cant be openend no such file or directory
> the sound servver will continue using the null output device

laptopta kamera varsa onunla çakışma ihtimali var. bunu engellemek için
/etc/hotplug/blacklist dosyasına
snd-usb-audio satırını ekleyin. sistemi yeniden başlatın.

eğer kamera yoksa veya kamera var ve ilgili değişikliği yaptıktan sonra
değişiklik yoksa;
bir konsol açın root olarak alsaconf komutunu verin ve yönergeleri takip
edin.

kolay gelsin...