[Pardus-kullanicilari] yeni kernel ve ses kartı çalışmıyor.

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
4 Mar 2007 Paz 13:18:43 EET

> 04.03.2007 tarihinde Burak Bahadir BİLGİN <burakbbilgin at gmail.com> yazmış:

> selam
>
> virtualbox çalışsın diye yeni kernel yüklendi sonu 75 ile biten kernel.

> laptopta kamera varsa onunla çakışma ihtimali var. bunu engellemek için
> /etc/hotplug/blacklist dosyasına
> snd-usb-audio satırını ekleyin. sistemi yeniden başlatın.
>
> eğer kamera yoksa veya kamera var ve ilgili değişikliği yaptıktan sonra
> değişiklik yoksa;
> bir konsol açın root olarak alsaconf komutunu verin ve yönergeleri takip
> edin.

tekrar merhaba,
cevapları bana değil de listeye (pardus-kullanicilari at uludag.org.tr)
yazarsanız daha fazla kişi daha kısa sürede cevap verecektir.

şimdilik şunu yapın: alt+F2 tuşlayın gelen pencereye konsole yazın. açılan
konsole da su yazın enterlayın, bunu takiben sorduğu
parolaya root parolanızı girin. satırın sonu # işareti ile bitiyorsa artık
rootsunuz. alsaconf komutunu verin. devamında sizi
yönlendirecektir. tüm soruları enter tuşuyla geçebilirsiniz. ses kartınız
yapılandırılacaktır.

cevabınızda kamera olup olmadığını söylememişsiniz. eğer varsa onu da
detaylı yazabilirim. yukarıdaki yapmadan önce önceki
mesajda yazdıklarımı yapmalısınız. snd-usb-audio komut değil
/etc/hotplug/blacklist dosyasının içine eklenecek.

kolay gelsin...