[Pardus-kullanicilari] güncelleme sonrası açılışta donma

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
4 Mar 2007 Paz 12:00:53 EET

04.03.2007 tarihinde huseyin bilen <bilenhuseyin at gmail.com> yazmış:

> Selim Bey
> Benim Bilgisayarda Grub sıralaması Pardus 2007(hdb1) Suse 10.2(Hda5)Pardus (Hdb2) Hdb3 boş Ubuntu (Hdb4) Windows (Hda1)
> Hiçbir problem oluşmuyor fakat Her yeni çekirdekten sonra gruba bir Pardus
> daha ekleniyor.Bende yeni çekirdek rantabl çalışınca eski çekirdekli grubu
> siliyorum ki Hdb1 in başlangıcı -64 çekirdeğe kadar uzanıyor yani bir yığın
> eski kernelim mevcut Bir kez daha çekirdek değişirse yer açmak için eski
> kerneller ile onların init dosyalarınıda silmem gerekecek.İyi günler ve
> iyi çalışmalar

Hüseyin Bey,

evet bu şekilde pardusun grubunu kullandığınız ve pardusu grubun ilk
sırasında tuttuğunuz sürece problem yok.
diğer OS'lerde yeni kernel yüklenince onların grubundaki değişikliği basitçe
alıp pardusun grubundaki ilgili kısıma
ekliyorsunuz ve değiştiriyorsunuz.

ama eğer windows ilk sırada olursa burada problem çıkıyor. pardusta yeni bir
çekirdek eklenince /boot/grub/latest-kernel
çalışıyor ve grubun en üstündeki seçeneği düzenliyor. bu durumda aşağıdaki
gibi saçma bir durum ortaya çıkıyor ve
üstüne üstlük pardusu son çekirdek ile açmak için grub seçeneği de oluşmamış
oluyor. ben en iyisi bunu, hata
olarak girilmediyse, gireyim :-) birden fazla kişinin bu problemle
karşılaştığını gördüm.

title Windows (ntfs) - hda2
root (hd0,5)
kernel (hd0,5)/boot/kernel-2.6.18.6-75 root=/dev/hda6
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60splash=silent,fadein,theme:pardus
console=tty2 mudur=language:tr quiet
initrd (hd0,5)/boot/initramfs- 2.6.18.6-75
makeactive
chainloader +1

kolay gelsin...