[Pardus-kullanicilari] Fwd: Güncellemeden sonra portable USB HDD'i göremiyorum.

Mustafa GÜNAY mustafagunay at gmail.com
30 Haz 2007 Cmt 03:26:08 EEST

On Saturday 30 June 2007 03:01:03 Sercan AYYILDIZ wrote:
>Sanırım
> 2007.2sürümüne geçince bazı uyarı/hata mesajlarının lokalizasyonu
> bozulmuÅŸ.

ilgili arkadaşa ilettim hatayı tekrarlamaya çalışıyorum ama aklınızda bulunsun
http://hata.pardus.org.tr/  adresine çeviri hatası olarak girdi
oluşturabilirsiniz. Yanında birde ekran görüntüsü gönderirseniz sorunun
çözümü daha az zaman alacaktır. ;)

> Ek olarakda, ben bu diski geçici olarak birinden almış olsaydım ve benim
> bilgisayarımda windows yüklü olmasa ne yapacaktım?! Bence buna bir çözüm
> bulunmalı. Ben şuan windows ile pardusu bir arada tutuyorum ama padusu
> kurduğum günden beri windowsu sadece iki kere boot ettim, ikiside bu
> nedenden dolayı :). Ve pardusla öyle güzel vakit geçiriyorum ki, önümüzdeki
> dönem windows'u uçurmayı düşünüyorum, yada daha düşük bir disk alanına
> taşımayı. Böyle bir durumda windows'a ihtiyaç duymadan sorunumu
> çözebilmeliyim diye düşünüyorum.
>
> Teşekkürler.

Bunu Pardus'un yapması şu durumda biraz zor ki ntfs-3g ile bunu yapma
imkanımız yok. ntfs-3g yi google da aratın, resmi sitesini inceleyin bu
sayede gelişmelerden haberdar olabilirsiniz. Ama sanıyorum ki şuanda böyle
bir durum işlemi ntfs-3g yapamıyor, ve yine sanıyorum ki bu işlemi yapmaları
daha büyük zorunları yanında getirecektir(kendi kişisel görüşüm). Ntfs
windows için yazılmış bir dosya sistemi olduğundan dolayı Linux tabanlı bir
işletim sisteminin bu dosya sistemi ile oynaması dosya sistemi yapısını
bozacağı kanaatindeyim. Ama aksi bir durum öğrenirseniz lütfen bizi de
bilgilendirin...

İyi çalışmalar...

--
Mustafa GÃœNAY