[Pardus-kullanicilari] acı bir gerçek

Evrim Furuncu evrimfuruncu at gmail.com
27 Haz 2007 Çar 20:28:11 EEST

İlk önce şunu söylemek istiyorum.Sizin gibi Windows ölsün Linux yaşasın
kafasından değilim.

Ayrıca, tek işletim sistemi kullanmak dediğimde photoshop kullan,gimpi unut
gibi birşey demek istemedim.Yanlış anlaşılmışım demekki.Siz işinizi
zorlaştırmayı düşünüyorsanız bilmiyorum ama,windowstada bir sürü
güzel,bedava ve linuxa daha çıkmamış programlar bulunmakta. Örneğin ben
photoshop değilde paint.net adlı programı kulanıyorum.MIT üniversite
öğrencileri tarafından yapılmış sanırım.Çok güzel ve bedava bir program
olmakla birlikte koduda internette.Alıp istediğim şekilde
değiştirebilirim.Ama bu program linuxta yok.Ayrıca başka bir gerçek varki
GIMP,Photoshop gibi kulanıcı dostu bir arayüzü yok(ya da bana öle
geliyo.Sonuçta kişiden kişiye değişir).Onun için gidin Photoshop kulanın
demiyorum. http://www.gimpshop.net/ sitesinden gimpshop adlı programı
indirip linuxa kurabilirsiniz.Photoshop yakın bir kulanıcı dostu arayüzü
var.

Benim gerçekte demek istediğimi size bir örnekle açıklamak
istiyorum.Üniversite öğrenciyim ve program kodlamamız
lazım.Kodladığımızprogramlarda Windowsta bulunan Visual C 6 da test
edilerek bize not
verilecek.Bu durumda benim kodu Linux üstünde Anjuta,Eclipse gibi IDE lerde
yazıp gcc vasıtasıyla derlemem ve sonra onların Visual C 6 da tam olarak
çalışmasını beklemem yanlış olur.Zaten bir çok girişimde bulundum.Ne Visual
C 6 da yazdığım program gcc de ne de derlediğim Visual C 6 da tam olarak
çalışmıyor.Bunun nedenini anlamış değilim.Sırf Windowsa özel kütüphaneler
kullanmamama rağmen böle oluyor.Şimdi ben Linux kulanarak bu dersten kötü
not mu alıyım?Burda okul tabiki suçlanabilir ama burda benim yapmam gereken
belli. Ayrıca bazen canımız oyun oynamak istiyor.Bunun üzerine wine ile oyun
açıp orta bir yerde göçmesi ya da grafiklerin hatalı göstermesi gibi
sorunlarla niye uğraşayım!

Linux'a birşey diyen yok.Ama dünyada büyük firmalar linux tam olarak tanıyıp
destek çıkarlar ise bu sorunlar çözülecek.Normal bir ev kulanıcısı için
Linux kullanmakta zorlama olmaz.Sonuçta ben windowsu açtığımda firefox ile
internet gezme,müzik dinleme veya vidyo izlemek için
açmıyorum.Açmamınnedenleri program derlemek(zorunlu hallerde),oyun
oynamak(arada),video
düzenlemek(gelişmiş programlar yakında linuxtada çıkıcak şu sıralar 2-3 tane
buldum deniyorum) vb. gibi nedenler.

Ayrıca Windowstan uzaklaşmayı düşünmüyorum.Bilgisayar Müh. okuduğuma göre
sanırım her platformdan birşey bilmem gerekiyor.Siz linux linux diyorsunuzda
acaba hiç FreeBSD yi denediniz mi?

İyi günler...