[Pardus-kullanicilari] acı bir gerçek

Mustafa GÜNAY mustafagunay at gmail.com
27 Haz 2007 Çar 20:52:36 EEST

On Wednesday 27 June 2007 20:28:11 Evrim Furuncu wrote:
> İlk önce şunu söylemek istiyorum.Sizin gibi Windows ölsün Linux yaşasın
> kafasından değilim.

Benim aklımdan geçenleri çok güzel anlamışsınız ama öncelikle lütfen "at
gözlüğü" nüzü bi çıkartın. Ben size yada herhangi bir kişiye win ölsün Linux
yaşasın demedim demem de.

> [...]
> photoshop değilde paint.net adlı programı kulanıyorum.MIT üniversite
> öğrencileri tarafından yapılmış sanırım.Çok güzel ve bedava bir program
> olmakla birlikte koduda internette.Alıp istediğim şekilde
> değiştirebilirim.Ama bu program linuxta yok.Ayrıca başka bir gerçek varki
> GIMP,Photoshop gibi kulanıcı dostu bir arayüzü yok(ya da bana öle
> geliyo.Sonuçta kişiden kişiye değişir).Onun için gidin Photoshop kulanın
> demiyorum. http://www.gimpshop.net/ sitesinden gimpshop adlı programı
> indirip linuxa kurabilirsiniz.Photoshop yakın bir kulanıcı dostu arayüzü

Gimp ve photoshop olayını örnek olarak vermiştim ama sanırım yine
gözlükleriniz gözünüzdeydi.

> [...]
> çalışmasını beklemem yanlış olur.Zaten bir çok girişimde bulundum.Ne Visual
> C 6 da yazdığım program gcc de ne de derlediğim Visual C 6 da tam olarak
> çalışmıyor.Bunun nedenini anlamış değilim.Sırf Windowsa özel kütüphaneler
> kullanmamama rağmen böle oluyor.Şimdi ben Linux kulanarak bu dersten kötü
> not mu alıyım?Burda okul tabiki suçlanabilir ama burda benim yapmam gereken
> belli. Ayrıca bazen canımız oyun oynamak istiyor.Bunun üzerine wine ile
> oyun açıp orta bir yerde göçmesi ya da grafiklerin hatalı göstermesi gibi

visual c 6 ile gcc arasındaki olay ise tamamen işletim sistemlerinin dizin
yapıları, kütüphaneler ve bilmem hiç duydunuzmu CR+LF (Carriage Return’
Ascii#13, ‘Line Feed’ Ascii#10) ile satır sonu karakterleri belirtilir bunlar
dosyalarda bozulmalara bile neden olabilir. Ama ide kullanmak gibi bir
zorunluluğunuz yok windows'da notepad Linux da kwrite yada kate bence yeterli
C için. Ama ders ve okul konusuna gelince akan sular durur ki ben o çözümü
hocalarım ile konuşarak hallettim kendi makinemi hocaya 1 ders için veriyorum
ve şimdi okulun bilgisayar laboratuarlarından 1 tanesinde Linux işletim
sistemi var. Ve sırf benim bu ısrarlarım sonucunda....

> Linux'a birşey diyen yok.Ama dünyada büyük firmalar linux tam olarak
> tanıyıp destek çıkarlar ise bu sorunlar çözülecek.Normal bir ev kulanıcısı
> için Linux kullanmakta zorlama olmaz.Sonuçta ben windowsu açtığımda firefox
> ile internet gezme,müzik dinleme veya vidyo izlemek için
> açmıyorum.Açmamınnedenleri program derlemek(zorunlu hallerde),oyun
> oynamak(arada),video
> düzenlemek(gelişmiş programlar yakında linuxtada çıkıcak şu sıralar 2-3
> tane buldum deniyorum) vb. gibi nedenler.

Linux a birşey demeye gerek yok zaten. Ama bende Linux (Pardus) açtığımda
sadece müzik dinleyip video izlemiyorum (yani multimedia zerzevat'ı olarak
kullanmıyorum) ki tanıdığım ve oturup konuşunca aklıma yeni yeni fikirler
getirebilen insanlar da o şekilde....

> Ayrıca Windowstan uzaklaşmayı düşünmüyorum.Bilgisayar Müh. okuduğuma göre
> sanırım her platformdan birşey bilmem gerekiyor.Siz linux linux
> diyorsunuzda acaba hiç FreeBSD yi denediniz mi?

Evet denedim ki sanırım sizin o zamanlar BSD den dahi haberiniz yoktu...

--
Mustafa GÜNAY