[Pardus-kullanicilari] isletim-sistemi-degistirmek-din-degistirmek-gibi/

tarkan tzincirci at yahoo.com
9 Haz 2007 Cmt 18:15:06 EEST

* Seyfi GENÇ wrote, On 06/08/2007 04:00 PM:
> http://aykiriyazilar.wordpress.com/2007/06/08/isletim-sistemi-degistirmek-din-degistirmek-gibi/

Dinlerle benzeterek tasvir yapılmasını başta biraz irkiltici buldum,
ancak sonra düşününce böylesine kısa bir metinle bu kadar etki yaratmak
için seçilmiş iyi bir yöntem olduğunu gördüm. Kestirme, pratik ve hedefi
tutturan bir yazı olmuş.
Windows belli bir sürede olgunlaştı, bilmem hiç NT 3.51 kullandınız mı?
Bizim millet/toplum olarak eksiğimiz teknolojinin, modernitenin doğuşu
ve ilerleyişini bizzat yaşama deneyimidir. Oturmuş, iyice denenmiş,
kazaları/aksaklıkları başka ülkelerde/milletlerce yaşanmış ve nihai ürün
olabilmiş şeyleri tercih ederiz hep. Tabii, bunun bedelini de ödetirler.
Hep böylesine tüketen bir millet (ve yüksek bedeller ödemek zorunda
kaldığımız için de fukara kalan bir millet) olmaktan üreten bir millet
olmaya geçmek kolay değil. Ama baki kalmak istiyorsak bunu sağlamak
lazım, çünkü lale devri ebediyyen sürmeyecek.
Linux ve açık kaynaklı yazılımlar bir fırsattır, 15 yıl önce mevcut
olmayan bir imkandır, dilerdim ki bu sayede sistem yazılımı üreten
rekabetçi bir sektör oluşsun ve buna mukabil yerli elektronik marka ve
ürünler geliştirilsin. Henüz ortada böyle birşey yok, bu ülkede en az 30
yıllık elektronik, bilgisayar mühendisleri var; ama mezun olunca Oracle,
IBM, Microsoft, SAP vs elemanı, satışçısı, destekçisi, programcısı,
kompetanı olmaktan başka pek birşey ortaya koymuş değiller. Pardus
elemanları da kendilerine "geliştirici" diyor, ama yaptıkları iş esas
olarak entegratörlüktür, yazdıkları birkaç Python script de her
entegrasyon işi için mutad "glue work" kapsamındadır.
Bir sürücü ihtiyacı varsa upstream'de birisi tarafından yazılana kadar
aldığınız cevap "o aygıt henüz Linux tarafından desteklenmiyor".
Peki bu sürücüleri kim yazar? Pek mi matah ulvi şahsiyetlerdir bunlar?
İşte halen Linux'ta çalışan webcam'lerin çoğuna sürücü GELİŞTİREN adam:
http://mxhaard.free.fr/download.html
Bu şahıs 60 yaşını geçmiş, emekli bir Fransız akademisyen. Hiçbir
bütçesi, ödeneği yok, PayPal ile 3-5 kuruş dileniyor.
Pardus'un aylık bütçesi ne kadardı?