[Pardus-kullanicilari] Ati ekran kartını tanıtmak...

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
8 Haz 2007 Cum 03:39:44 EEST

Anladigim kadari ile WIKI'deki dokuman pek iyi anlatmiyor. Sonucta
ati-drivers'i yukledikten sonra, X 'i tekrar baslatmaniz lazim o kisim
atlanmis. Ayrica X tekrar basladiginda, ATI surucusu ekran kartini ele
geciremeyebiliyor (hali hazirda yuklu radeon surucusu yuzunden), o yuzden
sistemi bastan baslatmak en iyisi.

Ayrica xorg.conf icine, otomatik olarak fglrx surucusunu kullan deniyor mu
bu pakette ondan da emin degilim.

Sistemi bastan baslatmak yerine, CTRL ALT F1 ile konsola dusulup
service kdebase stop
denilerek X sonlandirilip, sonra Xorg.conf'un duzgun oldugu, device olarak
fglrx yazdigina (ati veya radeon degil!) emin olunup,
rmmod radeon
lsmod | grep radeon
rmmod ati
lsmod | grep ati
denerek ati ve radeon suruculerinden kurtulunduguna (bu komutlarin ciktisi
bos olmali) emin olunup
modprobe fglrx
komutu ile, fglrx surucusunun sisteme yerlestigi gorulup (komutun ciktisi
bos olmali,. hata mesaji olmamali). sonra tekrar
service kdebase start
denerek calistirilmasi denenmelidir.

xorg.conf 'u silip bastan baslatmak da etkili olabilir. Ben sahsen kurmayi
basaramadim depodan, ya da arada reboot etmeyi unuttum (radeon modulu
sistemde yukluydu o anda, ben de fglrx'in yuklenememesine anlam
vermiyordum). Daha sonra kernel-source indirip, ati'den cektigim versiyonu
kurdum.

Emre