[Pardus-kullanicilari] Ati ekran kartını tanıtmak...

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
7 Haz 2007 Per 13:47:34 EEST

07.06.2007 tarihinde Nuri Sevinç <nsevinc at oldeye.com> yazmış:

> update-opengl xorg-x11 komutunu vardikten sonra bana
>
> Switching to xorg-x11 OpenGL interface
>
> bu çıktıyı veriyor.
>
> Fakat
>
> glxinfo | grep -i "direct rendering" komutunu verdiğimde ise aşağıda ki
> hatayı veriyor.
>
> glxinfo: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open
> shared object file: No such file or directory
>
> Sistemdeki bütün ati driverlarını kaldırdım ve xorg.conf dosyasını silip
> tekrar başlattım. Fakat değişen birşey olmadı....

update-opengl xorg-x11 komutunu takiben update-environment komutunu vermeniz
gerekebilir.
ctrl+alt+backspace tuş bileşimi ile grafik ekranı tekrar başlattıktan sonra
tekrar bakın.

yine aynı hatayı verirse sudo pisi it xorg-server --reinstall komutuyla
xorg-server paketini tekrar kurmak
işe yarayabilir. ardından yukarıdaki komutları tekrar verip grafik ekranı
yeniden başlatın ve deneyin derim...

kolay gelsin...