[Pardus-kullanicilari] açılan flashlar

Montserrat mhackmail at gmail.com
3 Tem 2007 Sal 18:31:37 EEST

Şenol Eker wrote On 02-07-2007 23:26:
> Benim sırası ile ve doğru olarak yapmam gereken şunlardır:
> 1-Pardus ISO sunu indiririm, CD'ye yazarım, kurarım.
> Sonra PISI'den Fİrefox'un yanına bir çentik koyup yüklenmesini beklerim.
> Bir "bilgisayar okuryazarı" ndan beklenmesi gereken budur.
> Bunu yaptıktan sonra ayrıca falanca sitelere girecekse filanca yerlerden
> feşmekanca eklentileri yüklemek zorunda olduğunu bilmek, ancak "pardus
> ve linux uzman" larından beklenir. Halbuki -en azından benim hayalim-
> Pardus'un hitap ettiği kesimin ilkokul öğrencileri olması.

Örneğin: Windows'ta bir pdf dosyasını açmak istenildiğinde Adobe
Reader(ya da aynı işi gören başka bir program) kurmak gerektiğini bilmek
bir "bilgisayar okuryazarı"ndan beklenir "windows uzmanından" değil! Ya
da flash dosyalarının firefox(ya da başka herhangi bir browser)'ta
görüntülenebilmesini sağlamak için flash player kurmak gerektiği de aynı
şekilde...

Ki ilkokul öğrencileri bile bunları başarabiliyorlar.

> Burada kanald sitesinde hata yok. Ya da hata varsa bile, firefox "bu
> site hatalı" demeli. Ya da o siteyi göstermemeli ya da bozuk göstermeli.
> Tüm sekme ve pencereleriyle birlikte kapanmak (kırılmak) programın
> kendisinde bulunan ve ÇOK ÇOK ÇOK ÇOK önemli bir sorundur. Firefox
> geliştiricilerinin bundan haberi mı yok acaba? Yoksa bu sorun düzeltildi
> ama biz güncellemeleri mi yapmadık?,

Ben de yaşıyorum aynı problemi ancak ben de bu problemin firefox'tan
kaynaklanmadığını düşünenlerdenim çünkü neden herhangi bir site
açıldığında değil de içerisinde video(ya da müzik) gömülü sitelerde
kapanıyor? Ki sayfayı açtığınızda görünen sayfa(videonun "tam" olarak
yüklenmesinin beklenmediği durumu kastediyorum) yüklendiğinde dur
butonuna bastığınızda neden kapanmıyor? Demek oluyor ki firefox işini
başarıyla yerine getiriyor :D
Kendimce ürettiğim bir çözüm de var ancak sizde işe yarar mı bilemem;
Video/müzik yüklemesi yapılırken dur diyorum ve sayfayı yeniliyorum
problemsiz şekilde açılıyor :)

Dipnot:
Konu sanırım flash'ların sayfanın görüntülenmesini engellemesiydi (bkz:
konu: açılan flashlar) gerekiyorsa başka bir konu altında tartışılsın derim.