[Pardus-kullanicilari] açılan flashlar

Timuçin Kızılay tim at savaskarsitlari.org
3 Tem 2007 Sal 04:45:22 EEST

Normal bir kullanıcının düzgün yapılmış bir siteye girebilmek için
sitenin adresini yazması yeterli olmalıdır. Ama o malum siteleri yapan
çaylak tasarımcılar web standartlarından habersizse ve yaptıkları site
her işletim sisteminde ve her tarayıcıda çalışmıyorsa o sitenin
sorunudur. Bu konuda pardus'un ve firefox yazılımının hiç bir sorunu
yoktur. Flash gibi kapalı kodlu ve web standartlarının dışına çıkan
eklentileri çalıştırmak konusunda yeterince başarılı. Sorun yalnızca
windows işletim sisteminde çalışan flash versiyonunu bir şekilde ele
geçirip ahanda en son sürüm flash kullandım, yanar döner cicili bicili
menüler yaptım süperim ben diyen web tasarımcılarında ve bunlara para
verip site yaptıranlarda. HTML standardı yalnızca windows ortamında
çalışmak zorunda değil, bırakın linux işletim sistemlerini, artık
neredeyse her cihazda web tarayıcı var ve bir web sitesi bunların
hepsine ulaşmak istiyorsa tek bir işletim sisteminde düzgün çalışıp
diğerlerinde çalışmayan standart dışı şeyler içeriyorsa o sisteye
girmeyiz olur biter. Sizi kullanıcıdan saymayan web sitelerine
girebilmek için niye bu kadar kasıyorsunuz ki.

Şenol Eker yazmış: