[Pardus-kullanicilari] toshiba f10 laptopda grub error

ramazan akin akin.ramazan at gmail.com
25 Oca 2007 Per 23:45:47 EET

sistem kurulumunda her şey normal çalışırken reboot yapıldıktan sonra
açılmama problemi oluyor. yine sistem üzerinde kullanıcı nerede hangi
ayarların olduğunu merak edip gezinirken dosyaları değiştirebiliyor (root
olarak gezerken özellikle)

sistem sata diskleri sda diye görüyor ancak grub.conf dosyasına hda olarak
kaydediyor. (pardus da böyle bir olaya şimdiye kadar rastlamadım.)

* Live cd den acıp diskden devam et dediğinizde devam ediyorsa
grub.confdosyasının ayarları dogru.

sadece acılışınız da sorun var (diskin boot etmesinde).

sorunuza gelince.
fdisk -l
komutu diskle (diskler) ilgili bilgileri verir
boot olarak nerden başlaması gerektiği diskini, kaç bölüm gibi

grub.conf ile

boot edilecek bölümü karşılaştırmak ve açılışın linux ile ilişkisi doğru mu
anlamak için.

çözüm olarak
live cd ile consodan root olarak girilmeli
ve grup çalıştırlmalı

http://www.serdaraytekin.com/docs/os/grub/

verdiğim adresi incelerseniz sanırım sorunu kendi başınıza gözersiniz.

kolay gelsin

25.01.2007 tarihinde cihan kaya <kayacin at gmail.com> yazmış: