[Pardus-kullanicilari] sikca kernel güncellemek ne kadar dogru

selim ok selimok at gmail.com
23 Oca 2007 Sal 23:58:47 EET

Merhaba,
Sizinde dikkatinizi cekmistir listede simdiye kadar sikca duydugumuz sey,
cikan problemin güncellemelerden sonra oldugu. Az yada cok güncellemelerden
önce dogru giden bazi seyler, islemez oluyor yada hatali calisiyor.
Bunun neden kaynaklandigi hakkinda cok fikir sahibi olmasamda, (ki konuyu bu
fikiri edinmek icin aciyorum) 2 haftada bir cikan güncellemeler ile birlikte
kernel'i de güncellemek ne kadar dogru bisey acaba diye düsünüyorum.
Yani cok mutlu oldugumuz sistemimiz bir gün cikan güncellemeyle sorunlu bir
hale geldiginde, ya ne halt ettimde güncelleme yaptim, hay aksi seytan
diyebiliriz. Hadi bilincli kullanici geldi yardim istedi, sorun bir sekilde
halloldu, ama isi acele olan, internete sikca girmeyen, cikan sorunla
ugrasmak istemeyen kullanicilar ne olacak?

Bunun disinda asil bilmem gereken sey su; gercekten de düsündügüm(üz) gibi
kernel güncellemek bir sistemin kararliligini ne derece etkiler? Etkilerse
bu bir risk degil midir? Kararli bir kernelde calismak varken, nicin
güncelleme ihtiyaci dogar?

Tekrar etmekte fayda görüyorum ki, durumdan sikayet etmek icin degil,
sebepleri anlamak icin, dogru fikirler edinebilmek icin actim konuyu :)

Iyi calismalar,
Selim