[Pardus-kullanicilari] Bu 2 yorumu gelistirici arkadaslar okusun

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
21 Oca 2007 Paz 12:37:48 EET

Merhaba,

21 Oca 2007 Paz 11:48 tarihinde, Atamert Ölçgen şunları yazmıştı:
> Ben neden hata kayıtlarım çözümlenmiyor şeklinde bir şikayette
> bulunmadım (ne listede ne uluzillada ne de başka bir yerde). 2006-02-21
> tarihli ve halen NEW durumundaki bir hata kaydım var, bu durumda yeni
> hata kaydı girmek anlamsız geliyor.

Hata numarasını yazmadığınız için bakıp bir yorum yapamadım. Bu gibi
durumlarda belli aralıklarla, örneğin iki haftada ya da belki ayda bir hata
kaydına son durumu soran bir yorum bırakabilirsiniz. Bu Bugzilla e-posta
listesinden de birilerinin dikkatini çekip bir yorum ya da tavsiye de
bulunmalarını sağlayabilir. Hata raporunuz bir nevi gün yüzüne çıkar. Aksi
takdirde onca hata raporu arasında kaybolabilir. Kaybolması demek
geliştiricilerin ilgilenmediği anlamına gelmiyor. Bu tüm, hata takip
sistemleri için geçerli. KDE'nin hata takip sisteminde şu an açık yaklaşık
25000 hata varken, bunların 8500'ü NEW şeklindeymiş. Aynı şekilde
araştırırsanız orada da çoğunun belki 5-6 ay belki 1-2 senedir yorum
yapılmayan hatalar olduğunu görürsünüz. Bunun sebebi hata raporuna göre
değişiklik gösterir. Ama orada ilgili biri belki raporlayan kişi bir son
durumunu sorsa; hata raporu artık son sürüm ile düzeldi ve ya artık bu sorun
olmaktan çıktı gibi bir şekilde kapatılacaktır, belki de çözümü yeni sürümler
ile daha kolaylaştığı için düzeltilip hemen kapatılacaktır.

Benzeri geliştiriciler için de geçerli olabiliyor. Birisi gelip bir hata kaydı
açıyor. Bir çıktı istendiğinde 2 hafta cevap gelmiyor. "Bakabildiniz mi?"
gibi bir hatırlatıcı e-posta ile cevap geliyor. Bir çıktı daha istendiğinde
yine 1-2 hafta cevap gelmediği olabiliyor.

Saygılar,
- Faik