[Pardus-kullanicilari] Bu 2 yorumu gelistirici arkadaslar okusun

Faik Uygur faik at pardus.org.tr
21 Oca 2007 Paz 07:27:55 EET

21 Oca 2007 Paz 02:18 tarihinde, Atamert Ölçgen şunları yazmıştı:
> (Her zaman reddedilen bir hatayı gözardı edilen, yani NEW olarak
> bırakılan, hataya tercih ederim)

Biraz daha açıklık getirelim. Bu doğru değil, yanlış gözlemlemişsiniz.

Reddedilen hatalar INVALID ve ya WONTFIX olarak kapatılan hatalardır.

Bunlardan INVALID hata'nın gerçekte bir hata olmadığını, ya da böyle bir
hata'nın bulunmadığını ifade eder. WONTFIX ise bildirilen hata'nın/problem'in
geliştirici tarafından gözlemlenebildiğini ancak bunun çeşitli sebeplerle
düzeltilmeyeceğini ifade eder. İki durumda da geliştirici sebebini
açıklayarak hatayı kapatır.

NEW olarak görülen hata, ya yeni girilmiş ve geliştirici daha ilgilenmeye
zaman bulamamıştır, ya görmüştür sonra ilgilenirim demiştir - ki bu durumda
hatayı  WONTFIX ve ya INVALID olarak kapatmadığına göre kabul etmiş demektir
ya da hata yanlış bileşene atanmış olduğundan hiç dikkatini çekmemiştir.

ASSIGNED'ın ise doğru kullanımı: bunu ben üstüme aldım, bununla başkası
ilgilenmesin lütfen, ben ilgileniyorumdur. Yoksa tamam bu hatayı kabul
ediyorum ve ya etmiyorum anlamında değildir. Herhangi bir bileşende NEW
şeklinde açık olarak bekleyen hatalar, gönüllü herkes tarafından
çözümlenebilir, ASSIGNED birden fazla kişinin aynı hata üzerinde
birbirlerinden habersiz çalışıp, zaman kaybetmemeleri için kullanılır.

Sonuç olarak NEW reddedilen hata demek değildir. Reddediliyorsa bir kere
neden açık bırakılsın? Öyle değil mi? Neyi bekliyor hata sisteminde o zaman?

Umarım açıklayıcı olmuştur.

- Faik