[Pardus-kullanicilari] gnome

Eyüp Ersan eyupersan at gmail.com
20 Oca 2007 Cmt 01:34:51 EET

Uzunca bir süredir sormak istiyordum, Ünal Bey sorunca ben de bazı şeyler sorayım dedim..
Linus Torvalds bir konulmasında KDE masaüstünü tercih ettiğini, Linux için KDE'nin GNOME'dan daha iyi olduğu mealinde bir şeyler söylemişti..
Fakat Distrowtach'ta baktığınız zaman çok popüler olan ve sıklıkla kullanılan dağıtımların nerdeyse çoğu GNOME masaüstü kullanıyor..
Ubuntu, Debian, Gentoo, Fedora v.b....Örneğin Ubuntu'nun KDE masaüstü kullanan Kubuntu sürümü daha az popüler..Bazı dağıtımlar hem KDE, hem GNOME, hem de diğer masaüstlerine destek veriyor..
KDE'yi ayakta neredeyse tek başına SUSE tutuyor..Mandriva'da KDE kullanıyor ama kişilerin tercihi GNOME'dan yana..Pardus'umuzda KDE kullanıyor..Acaba niye GNOME değilde KDE tercih edildi..
KDE, kullanılabilirlik ve geliştirilebilirlik açısından GNOME'den daha mı elverişli..
Bunun sebeblerini sorsak çok mu abes olur? Merak işte..Kediyi merak öldürür derler. :)

Sağlıcakla..

Eyüp Ersan SÜLÜN