[Pardus-kullanicilari] gnome

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
20 Oca 2007 Cmt 02:19:35 EET

20 Oca 2007 Cts 01:34 tarihinde, Eyüp Ersan şunları yazmıştı:
> Uzunca bir süredir sormak istiyordum, Ünal Bey sorunca ben de bazı şeyler sorayım dedim..
> Linus Torvalds bir konulmasında KDE masaüstünü tercih ettiğini, Linux için KDE'nin GNOME'dan daha iyi olduğu mealinde bir şeyler söylemişti..
> Fakat Distrowtach'ta baktığınız zaman çok popüler olan ve sıklıkla kullanılan dağıtımların nerdeyse çoğu GNOME masaüstü kullanıyor..
> Ubuntu, Debian, Gentoo, Fedora v.b....Örneğin Ubuntu'nun KDE masaüstü kullanan Kubuntu sürümü daha az popüler..Bazı dağıtımlar hem KDE, hem GNOME, hem de diğer masaüstlerine destek veriyor..
> [...]
Bildiğim kadarıyla;
1. Gnome'un geliştici sayısı gittikçe düşüyor, KDE'nin ise artıyor.
2. Gnome KDE'den daha dengeli (stabil), KDE'de halâ pek çok denge problemleri var (sürekli ve hızlı bir şekilde gelişen tüm programlar gibi).
3. Ubuntu'ya özel olarak konuşursak, önce Ubuntu çıktı, sonra Kubuntu, ve Kubuntu halâ çok ciddi geliştirmelere ihtiyaç duyuyor.
4. KDE'nin sadece SUSE tarafından ayakta tutulduğunu söylemek yanlış olur, OpenSUSE bildiğim kadarıyla 6-7 farklı masaüstü yönetim sistemine destek veriyor (ve bazılarının KDE'den daha sade ve rahat olduğunu düşünüyorum).
5. KDE'nin tercih edilmesindeki sebeplerin başında bence yüksek özelleştirilebilirlik ve sonra standart ayarlarla gelen KDE'nin kullanım olarak Windows'a benzemesi geliyor. Dolayısıyla Windows müşterilerini çekmek istiyorsanız KDE sunmalısınız.

Özetle, daha az kullanışlı ve görsel olarak daha kötü ama çok daha dengeli (stabil) bir sistem istiyorsanız GNOME, daha kullanışlı ve sistem kaynaklarına daha fazla yüklenen bir sistem istiyorsanız KDE düşünebilirsiniz (kişisel yorumumdur, kimseyi bağlamaz ve kimseye yol gösterici olamaz (ve bu yazdıklarıma itirazlar da gelecektir şüphesiz)).