[Pardus-kullanicilari] Cedega'nýn PiSi paketinin hazýrlanmasý ne kadar doðru?

Ünal Özüm sofamor at gmail.com
17 Oca 2007 Çar 13:14:40 EET

Bende konunu kapatılmaması taraftarıyım.
İnsanımız yeterince depolitize, fikir alışverişinden bir haber, burada yazı
yazan elit olduğunu düşündüğüm insanların içerisinde epeyce politika da
içeren bir konuyu tartışmalarında fayda var, ama lütfen incitmeyden,
kırmadan soğutmadan.

Bir yazılım ürününün tekelciliğine karşı iki tür tepki var yanılıyor muyum?
1. açık kaynak kod yazılımlar (En güzel örneği Pardus)
2. tekelin ürünlerini  yasal olmayan yoldan dağıtmak ya da kullanmak.

Yukardakilerden doğru olanı birincisi.
Birincinin içerisinde alternatifiniz yoksa napıcaksınız?

1. Para verip tekelin ürününü alacaksınız.
2. yasa dışı yola başvuracaksınız.
3. açık kaynak kod alternatifinin çıkmasını bekliyeceksiniz.

üçüncü için zamanımız yok ya da bir arkadaşın dediği gibi denemek istiyoruz,
birincicisi için fiyatı yüksek (bize göre yüksek, o kadar parası olan bir
ülke değiliz), geriye kaldı iki, napalım?

Tercih ahlaki değerleri ile cebindeki para ve önündeki iş ya da eğlence
ihtiyacı arasında kalmış kullanıcının?

Burada şu fiyat konusuna ve emek verenlerin yaşamlarını devam konusuna
değinmek istiyorum, Lütfen ne Serdar Ortaç'ın emeği ile  bir yazılım
geliştiricisinin emeğini aynı kefeye koyun ve ne de Serdar Ortaç'ın ya da
bilmem hangi popçunun yaşamını devam ettirmek kaygısı ile bir
yazılımcınınkini.

Bu ülkede ya da dünyada emeğin ölçüsünü ve karşılığınını tartan terazinin
ÅŸirazesi bozuldu.

Sizce bilmem hangi popçunun ya da ürettiğini fahiş fiyata satan bilmem kimin
kazancını ve yaşam standartlarını bilen ya da gören kıt kanaat yaşayan biri
yaşamındaki bu haksızlığı gördükten sonra "bak ya şu popçu emek vermiş
ürününe bende para vereyim de biraz daha lüks yaşasın der mi?

Üretenin emeği kutsaldır, ama üretenle hele de bu müzik, film, yazılım (buna
dikkat tekelci yazılımcıdan bahsediyorum) gibi ürünleri üretenin yaşam
standartları ile tüketenin ki arasında bu kadar uçurum olursa  hiçte ahlaki
olmayan  bu kaçak kullanımın önüne geçilmez.

Mecburiyetler ahlaki sınırları zorlar bu bir gerçektir.

Ha şunu diyebilirsiniz kullanma kardeşim bilgisayar, dinleme kardeşim müzik,
izleme kardeşim film ne işin var açsın üç kuruş paran var git yaşa
var mı diyecek aranızda bunları?

Bir arkadaÅŸ opelden dem vurmuÅŸ.
Arkdaşım sıfır opel alacak para nerede, sıfır opel alamayan gidip çalmıyor,
gidip 5-10 yaşında kullanmış araba alıyor,

Programların  da kullanılmışı var mı? varsa gidip alalım, çünkü paramız yok.

Ha birilerinin var, bilmem kaç milyon YTL ye ferrari alacaklar var, bak
bakalım kim onlar.

Kolay gelsin.
2007/1/17, HAKAN ARIN <hakanarin at gmail.com>:

> Aslında bu tartışmada gördüğüm en önemli nokta şu. Hiç kimse hayatının
> herhangi bir döneminde lisanssız yazılım kullandığını iddia etmesin. Bu
> çoğumuzun arasıra isteyerek ya da utana sıkıla yaptığı birşey. Problem olan
> şey şu, bunun doğru olduğunu iddia etmek. Şimdi size sorarım bir Windows
> yazılımını sadece denemek için kaçınız satın aldınız. Tahminim %99'unuz
> böyle birşeyi yapmaz. Ama bu bilerek ve tamamen kullanmak amaçlı olarak
> insanların bunu kullandığı manasına gelmez.
>
> Buradaki ahlaki sorun bunun doÄŸru olduÄŸunu iddia etmek. Yani siz
> [...]

Önce sağlık,
sonra mı?
sonra...
tabi ki PARDUS!!!